بزرگ‌ترین شهرک صنفی کشور ورودی ندارد!

گروه بازرگانی - بزرگ‌ترین شهرک صنفی کشور که بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه هم محسوب می‌شود، هنوز راه ورود ندارد و تنها معبر ورودی آن یک زیرگذر قدیمی و پیچ در پیچ است که صرفا یک خودرو قادر به عبور از آن است! به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد» همزمان با روز ملی اصناف، گردانندگان شهرک صنفی - صنعتی خاوران همایشی تحت عنوان «هم‌افزایی و ساماندهی اصناف» را برای جامعه مخاطب عظیم خود اعم از صنوف چوب و تخته تهران، درود‌گران و مبل سازان، آهنکاران و آلومینیوم‌کاران و ماشین‌سازان و فلز‌تراشان برگزار کردند و مهم‌ترین مشکلات خود را در حضور محمد باقر قالیباف، شهردار تهران مطرح کردند. جعفر مسجدی، رییس اتحادیه‌ فروشندگان چوب و تخته تهران و رییس هیات امنای این شهرک با اشاره به انتقال این صنف و صنوف وابسته به آن به خارج از تهران از سال ۱۳۷۳، عنوان کرد: این اقدام همراستا با بند ۲۰ از ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر انتقال صنایع و صنوف مزاحم محیط زیست شهر تهران انجام شد، اما متاسفانه به‌رغم اینکه این شهرک توانست در مدت زمان اندکی جای خود را در میان شهرک‌های بزرگ صنفی دنیا پیدا کند، اما هنوز با مشکلاتی دست و پنج نرم می‌کند که مهم‌ترین آن، فقدان یک معبر ورودی مستقیم برای این شهرک است.

وی در ادامه فقدان پوشش خدمات شهری در بخش دفع زباله‌های صنعتی و خانگی، فقدان فضای سبز کافی، نبود وسایل حمل‌ونقل عمومی مناسب اعم از خطوط اتوبوس یا مینی‌بوس و فعالیت برخی چوب فروشان بدون جواز و متخلف در شهر را از مشکلات دیگری خواند که روند کار برای صنوف مذکور را با مشکل مواجه کرده است.

لزوم افزایش اعتماد میان دولت و اصناف

شهردار تهران نیز در این مراسم، با اذعان به اینکه شرف ما در گرو خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد که گذر از شرایط اقتصادی کنونی، فرهنگ و روحیه جهادی می‌خواهد. محمدباقرقالیباف افزود: ما هم باید به گونه‌ای عمل کنیم که به مردم فشار نیاید. او به وجود برخی محدودیت‌ها در نقاط محروم شهر نیز اشاره کرد و گفت: امان از روزی که مردی در خانواده خود شرمنده شود و بشکند. ما باید کمک کنیم که این اتفاق نیافتد و در این راه وظیفه داریم. در پایان این مراسم سند چند واحد صنفی این شهرک توسط شهردار تهران به ثبت رسید و قالبیاف وعده داد که مشکلات این شهرک را در اولین فرصت مرتفع می‌کند.