گروه بازرگانی - رییس ستاد برگزاری نمایشگاه فروش بهاره اعلام کرد: این نمایشگاه با همکاری و حمایت مجامع امور صنفی و تولیدی و خدمات فنی تهران به منظور تامین مایحتاج شب عید مردم از ۱۹ الی ۲۷ اسفند ماه به توزیع کالاهایی از قبیل مواد غذایی، شوینده‌ها، لوازم آشپزخانه، منسوجات، پوشاک و کالاهای تنظیم بازاری خواهد پرداخت. حمیدرضا فضلعلی با بیان اینکه این نمایشگاه، حسن ختام نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در شهر تهران است، اظهار کرد: تولیدکنندگان و عرضه کنندگان که قابلیت عرضه کالاهای با کیفیت و تخفیف مناسب جهت عرضه به مردم را دارند، می‌توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی به وب سایت رسمی نمایشگاه به نشانی bahar.irtsn.com مراجعه کنند. بر اساس این گزارش، نمایشگاه فروش بهاره پس از نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برگزار می‌شود که از روز پنج‌شنبه در ۴ نقطه تهران اعم از حکیمیه تهرانپارس، پارک ارم، فرهنگسرای خاوران، بوستان ولایت به طور همزمان، آغاز به کار کردند.

کالاهای اساسی در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم

به گفته قاسم نوده فراهانی، رییس شورای اصناف کشور، تمام کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، با نمونه‌های قبلی که از سوی غرفه‌داران ارائه شده بود، تطبیق داده شده و پلمب شده است؛ بنابراین مردم باید در هنگام خرید، کالا را با نمونه پلمب شده آن تطبیق دهند تا اجحافی در حق آنها صورت نگیرد. رییس شورای اصناف کشور افزود: در این نمایشگاه‌ها تلاش شده است تا مایحتاج مورد نیاز مردم اعم از کالاهای اساسی، کیف و کفش و پوشاک، آجیل و خشکبار عرضه شود. به گفته او، چهار نقطه اصلی شهر تهران برای تامین مایحتاج اساسی مردم درنظر گرفته شده تا مردم تمامی مناطق بتوانند فرصت حضور در این نمایشگاه‌ها را پیدا کنند.

عرضه گسترده روغن نباتی در نمایشگاه

از سوی دیگر، در پی سیاست‌های کلان دولت در بحث تنظیم بازار، انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران نیز اقدام به عرضه انواع روغن نباتی در نمایشگاه‌های بهاره سراسر کشور کرده است. قاسم فلاحتی، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران گفت: به منظور ایجاد تعادل و کنترل عرضه و تقاضا و حمایت از مصرف‌کنندگان، ۲۰ هزار تن انواع روغن مورد مصرف خانوار را در نمایشگاه‌های بهاره توزیع کرده‌ایم. او با اشاره به همکاری فعال با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار خاطرنشان کرد: انواع روغن نباتی در احجام مختلف بدون محدودیت با ۵ درصد تخفیف در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود. فلاحتی افزود: تولید و توزیع روغن نباتی در ۱۱ ماه امسال، مشکلی نداشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد ۸ درصدی برخوردار بوده است. وی هرگونه افزایش قیمت روغن نباتی و کمبود آن را نیز رد کرد.