دبیرکل اتاق تهران: نامزدهای انتخابات اتاق ایران برنامه بدهند

گروه بازرگانی - دبیرکل اتاق تهران بر این باور است که انتظارات و توقع‌ها از اتاق ایران کاملا متفاوت با گذشته و بیشتر شده است؛ بنابراین باید هیات‌رییسه‌ای شکل گیرد که از مجموعه توانایی‌های لازم برای اداره اتاق برخوردار باشد. محمد مهدی راسخ با بیان اینکه حتی با انتخاب یک رییس فوق‌العاده عالی هم قضیه حل نمی‌شود، افزود: اگر مجموعه شش نفری که در کنار رییس اتاق هستند، همگونی و توانایی لازم را نداشته باشند دچار نقصان خواهیم شد و مشکل خواهیم داشت. وی در ادامه با اعلام آمادگی برای نامزدی هیات رییسه اتاق ایران گفت: دوستان پیشنهاد کردند که با توجه به سابقه پنج‌ساله و موفقیت‌هایی که در اتاق تهران کسب شده، برای حضور در هیات رییسه اتاق ایران شانس خود را امتحان کنم.

راسخ که با شعار حمایت از استقلال اتاق‌های شهرستان‌ها و تکیه بر تشکل محوری که ظرف سال‌های گذشته به صورت جدی در اتاق تهران دنبال شده است، پا به میدان رقابت گذاشته است ، افزود: بیشتر به دنبال طرح دیدگاه‌هایی در مورد نحوه اداره اتاق ایران هستیم؛ بنابراین زمانی که ببینم تیم شایسته‌ای با تاکید بر شعارهای محوری استقلال اتاق‌های شهرستان‌ها شکل گرفته، کنار می‌کشم؛ اما اگر ببینم ضرورت دارد که بر تحقق این شعارها تاکید شود در انتخابات شرکت می‌کنم.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران در مورد عملکرد دوره ششم اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: بحثی وجود دارد که با آمدن «شخص آقای دکتر نهاوندیان» دگرگونی در ارتباط با قوای سه‌گانه، توجه‌ به اتاق‌های شهرستان‌ها و تشکل‌ها رخ داده است که همچنین در این مدت، تعامل بین‌المللی خوبی داشتیم؛ اما اینکه بگوییم اتاق ایران ایده‌آل بوده، باید بگویم نه، ایده‌آل نبوده است. دبیرکل اتاق تهران با اشاره به اینکه هر کدام از نامزدهای انتخاباتی، دارای نقاط ضعف و قوت هستند به «تجارت نیوز» گفت: طبیعی است که ما از نامزدی دکتر نهاوندیان حمایت کنیم، اما این حمایت تازمانی ادامه دارد که شخص دیگری، برنامه بهتری ارائه ندهد به این ترتیب اگر نامزدهای دیگر برنامه‌های بهتری ارائه دهند، وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم. وی افزود: بزرگ‌ترین آفت فعلی انتخابات در اتاق ایران، حمایت‌های قبیله‌ای و دسته‌ای است؛ درحالی که اصل بر انتخاب فردی شایسته برای عضویت در اتاق ایران است؛ به همین دلیل به عنوان یکی از دوستان نزدیک آقای نهاوندیان اعلام می‌کنم اگر نامزدهای دیگر، برنامه و نقشه راه بهتری داشته باشند، از آنها حمایت خواهم کرد. راسخ همچنین تاکید کرد: آل‌اسحاق برای هر عنوانی که در هیات رییسه اتاق ایران کاندیدا شود، من در آن عنوان کاندیدا نخواهم شد؛ چون ایشان رییس اتاق تهران هستند و ما اعتقاد داریم حضور ایشان در اتاق ایران موثر خواهد بود و من به نفع وی کنار می‌روم.»