این تفاهم‌نامه همکاری، در نشستی با حضور هیات‌رئیسه، دبیرکل و معاون بین‌الملل اتاق تهران و اعضای هیات‌مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش به امضا رسید ‌و طی آن، دو طرف بر هم‌‌‌‌‌‌‌‌اندیشی و همکاری دوجانبه با هدف تقویت مناسبات تجاری اعضای این دو اتاق در بازار اتریش، توافق کردند.

 به گزارش روابط‌عمومی اتاق تهران، در این جلسه و پیش از امضای این تفاهم‌نامه، اعضای هیات‌رئیسه اتاق تهران و اتاق مشترک ایران و اتریش در سخنانی، ظرفیت همکاری‌های دوجانبه و فرصت‌های موجود در روابط تجاری دو کشور ایران و اتریش را تشریح کردند.  

در همین رابطه، رئیس افتخاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش به سابقه کوتاه‌‌‌‌‌‌‌‌مدت شروع به‌کار این اتاق مشترک اشاره کرد و یادآور شد که این اتاق مشترک موفق شده‌است رتبه برترین اتاق بازرگانی مشترک در ایران از حیث ارائه خدمات متنوع به اعضای خود را به‌دست آورد. به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی تهران، ناصر ریاحی با اشاره به اینکه تراز تجاری دو کشور به نفع اتریش است، تصریح کرد؛ این امیدواری وجود دارد که با مشارکت اتاق مشترک ایران و اتریش و اتاق تهران، زمینه افزایش صادرات بنگاه‌های ایرانی به این بازار اروپایی بیش از گذشته، فراهم شود.

نریمان صدری، رئیس هیات‌مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش نیز در ادامه به طرح تازه این اتاق مشترک با عنوان «در‌‌‌‌‌‌‌‌های باز صنعت» اشاره کرد و گفت؛ این اتاق مشترک در تلاش است تا با اجرای این طرح، زمینه حضور دانش‌آموزان کم‌‌‌‌‌‌‌‌برخوردار کشور در کارخانه‌‌‌‌‌‌‌‌ها و آشنایی آنها با صنعت و کسب‌وکار در ایران و همچنین معاشرت و گفت‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌‌گو با کارآفرینان فراهم شود. وی همچنین، به اقدامات این اتاق مشترک برای حضور استارت‌آپ‌های ایرانی در بازار اتریش و آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت با شرکت‌های نوپای اروپایی، اشاره کرد و از جمله زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌های همکاری اتاق مشترک ایران و اتریش و اتاق تهران را در این راستا دانست.

در این جلسه، بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران نیز در سخنانی با اشاره به یکی از ماموریت‌های اتاق تهران که دو برابر‌کردن صادرات اعضای این اتاق تا پایان سال‌۱۴۰۵ است، تصریح کرد که از جمله محورهای همکاری اتاق تهران و اتاق مشترک ایران و اتریش، آشنایی اعضا و فعالان اقتصادی با فرصت‌های تجارت خارجی با این کشور اروپایی است. وی همچنین، تلاش برای ارتقای جایگاه بین‌المللی اتاق تهران را از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه همکاری عنوان کرد.

شهاب جوانمردی، عضو هیات‌رئیسه اتاق تهران و از اعضای هیات‌مدیره اتاق مشترک ایران و اتریش نیز بر تقویت مشارکت این دو اتاق در ارائه خدمات متنوع و ترکیبی به فعالان اقتصادی تاکید کرد و یادآور شد که خدمات‌‌‌‌‌‌‌‌دهی مشترک اتاق تهران و اتاق ایران و اتریش، فرصت حضور فعالانه فعالان اقتصادی در بازار اتریش و به‌دنبال آن، بازار اروپا را توسعه خواهد داد.

در ادامه این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری اتاق تهران و اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش، میان حسام‌‌‌‌‌‌‌‌الدین حلاج؛ معاون بین‌الملل اتاق تهران و علی عیان‌‌‌‌‌‌‌‌بد؛ دبیرکل اتاق مشترک ایران و اتریش به امضا رسید.