به گزارش «ایلنا» علیرضا پیمان‌پاک گفت: به دلیل خشکسالی دوسال‌اخیر و افزایش هزینه دامداران به علت حذف ارز ترجیحی که یک تکلیف قانونی بود، پشتوانه دامی کشور به علت عرضه بیشتر دام‌های مولد دچار آسیب شد.

او افزود: برای رفع این مشکل، واردات گوشت‌گرم و منجمد در دستور کار دولت است و روزانه ۲۰۰‌تن گوشت‌گرم وارداتی به بازار عرضه خواهد شد که از ۸ کشور در حال واردات است. از هفته آینده واردات گوشت قرمز‌گرم افزایش خواهد یافت و به ۳۰۰‌تن خواهد رسید.

پیمان‌پاک گفت: عرضه گوشت منجمد برزیلی با قیمت تعادلی ۲۸۵‌هزار‌تومان هم افزایش خواهد یافت که مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌های بزرگ پرمصرف مثل رستوران‌‌‌‌‌‌‌‌ها و اصناف از این نوع گوشت استفاده خواهند کرد و از بازار گوشت‌گرم خارج خواهند شد. تا ماه رمضان ۳۵‌هزار‌تن گوشت منجمد وارد خواهد شد. قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی درخصوص کاهش واردات گوشت‌گرم به کشور گفت: تا اواسط آذرماه با واردات گسترده، بازار کنترل شد اما در یک ماه اخیر تعطیلات ژانویه بود و به علت سرمای هوا از حوزه اوراسیا، نمی‌‌‌‌‌‌‌‌شد دام وارد کرد و عرضه از روزی ۲۰۰‌تن به روزی ۳۰ تا ۴۰‌تن رسید. در یک هفته اخیر اما واردات افزایش‌یافته و به ۲۰۰‌تن رسیده‌است که سبب شد قیمت دام‌زنده در بازار پایین بیاید و از نیمه دوم اسفند با عرضه داخلی، قیمت پایین‌تر هم می‌آید. او همچنین پیش‌بینی کرد که در فصل بهار آینده عرضه دام داخلی ۲۵‌درصد افزایش یابد.