گروه بازرگانی - رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از تقویت روابط تجاری با کشور عمان با محوریت منطقه آزاد و بندر صوحار خبر داد. محمد نهاوندیان در دیدار با عبدالرحمان الخنجی، رییس اتاق بازرگانی و صنایع عمان تصریح کرد: با برگزاری مراسم روز اقتصاد عمان در اتاق ایران فرصتی در اختیار جامعه بازرگانی و اقتصادی عمان قرار می‌گیرد تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی کشور خود را به اطلاع فعالان اقتصادی ایران برسانند.

رییس اتاق بازرگانی عمان نیز در این دیدار عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن برنامه توسعه منطقه‌ای در دستور کار کشورها و با توجه به برنامه جایگزینی درآمد نفت که مورد توجه دولت عمان در برنامه پنج ساله این کشور قرار گرفته است، گردشگری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای نیروی کار جوان عمان اولویت دارد که همکاری‌های مشترک اقتصادی بین دو کشور ایران و عمان می‌تواند در تحقق این برنامه‌ها نقش داشته باشد.

به گزارش دنیای اقتصاد،‌ رییس اتاق بازرگانی ایران همچنین در دیداری با اعضای هیات‌مدیره جامعه مهندسین مشاور ایران با اشاره به ساختار فکری و جهت‌گیری دولتی در مسائل اقتصادی که از اوایل دوره قاجار شروع شده و آثار خود را کم و بیش در نظام دولتی کشور حفظ کرده است، تصریح کرد: سعی داریم ساختار متناسب و مطلوب فعالیت‌های اقتصادی را با پیشگامی بخش خصوصی معماری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط به تدریج نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است، گفت: سیاست‌های مربوط به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب اگرچه به توفیق لازم نرسیده، اما در حال حاضر اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی در محافل اقتصادی و برخی مراجع تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری چون کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حضور دائمی دارد. علی اصغر خامنوی، قائم مقام دبیرکل اتاق ایران، نیز عنوان کرد: در حال حاضر، حدود ۸۵۰ شرکت زیرمجموعه جامعه مهندسین مشاور ایران هستند و درصد بسیار زیادی از پروژه‌های عمرانی کشور از طریق این سازمان مردم نهاد تغذیه می‌‏شود.