سهم اصناف از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود

گروه بازرگانی - وزیر بازرگانی با اشاره به اینکه سال گذشته سهم اصناف از هدفمندی یارانه‌ها به دلیل کمبود منابع پرداخت نشد، اظهار امیدواری کرد که اصناف به زودی سهم خود را دریافت کنند. به گفته غضنفری دو بسته حمایتی بر عهده وزارت بازرگانی است، یک بسته برای بهبود فرآیندهای خبازی‌ها و نان صنعتی‌ها و دیگری بسته حمایتی اصناف است.

وزیر بازرگانی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت همچنین گفت: در کارگروه کنترل بازار طرحی به نام نقشه راه ارتقای کیفیت نان ترسیم شده است که براساس آن موضوع کیفیت نان به عنوان یک وظیفه چند دستگاهی مورد بررسی قرار گرفته و وظیفه دستگاه‌های مختلف مشخص شده است که بر این اساس فرآیند تولید گندم، آرد و نان پس از ابلاغ نقشه راه ارتقای کیفیت نان، مدیریت و استانداردسازی می‌شود.

غضنفری به بودجه امسال جوایز صادراتی نیز اشاره کرد که به گفته وی «۳۰۰ میلیارد تومان» پیش‌بینی شده است. همچنین امسال اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به صورت واگذاری سهام یا فروش سهام و پرداخت وجه نقد آن به جای جوایز صادرکنندگان در نظر گرفته شده که در این رابطه سازمان‌های توسعه تجارت و خصوصی‌سازی در حال مذاکره و تصمیم‌گیری هستند.

اجازه افزایش قیمت برخی کالاها

از سوی دیگر مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تایید کرد که با تغییر قیمت برخی محصولات همچون روغن و کره به دلیل تغییرات جهانی نرخ‌ها موافقت شده است. نکویی مهر همچنین با اشاره به تغییر قیمت مواد پتروشیمی، گفت: مواد پتروشیمی از جمله مواد اصلی در تولید شوینده‌ها به شمار می‌آید؛ لذا تثبیت قیمت شوینده‌ها با توجه به چنین شرایطی به معنی از بین رفتن حاشیه سود تولید و نابودی آن است‌.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با تغییر منطقی قیمت‌ها مخالفت کرد‌، افزود‌: در صورتی که افزایش قیمت تمام شده تولید با کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری امکان پذیر نباشد، سازمان حمایت با درخواست تغییر نرخ‌ها موافقت خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این مطلب که واحدهای تولیدی و خدماتی برای هر گونه تغییر قیمت باید درخواست‌ها و دلایل خود را به دستگاه مربوطه یا سازمان حمایت ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: هیچ تغییر قیمتی بدون تایید و مجوز سازمان حمایت مورد قبول نیست.