به گزارش خبر‌‌گزاری تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در ۱۰ ماهه سال‌جاری میلادی به ۱۲‌میلیارد و ۲۰‌میلیون دلار رسیده که این رقم با کاهش ۱۰‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌قبل مواجه شده‌است.

مبادلات تجاری ایران و چین در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۳‌میلیارد و ۳۳۰‌میلیون دلار اعلام‌شده بود. صادرات چین به ایران در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ با افزایش ۹‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌قبل مواجه‌شده و به ۸‌میلیارد و ۲۸۰‌میلیون دلار رسیده‌است. چین در ژانویه تا اکتبر سال‌قبل بالغ بر ۷‌میلیارد و ۶۱۰‌میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده‌بود.

اما ارزش واردات چین از ایران در ۱۰ماهه ۲۰۲۳ کاهش ۳۴‌درصدی داشته و به ۳‌میلیارد و ۷۴۰‌میلیون دلار رسیده‌است. چین در ۱۰ماهه نخست ۲۰۲۲ بالغ بر ۵‌میلیارد و ۷۲۰‌میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده‌بود.

بر اساس این گزارش در دهمین ماه سال‌جاری میلادی تجارت ایران و چین با رشد ۲۰‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌قبل مواجه‌شده و به یک‌میلیارد و ۲۴۸‌میلیون دلار بالغ شده‌است. مبادلات دو کشور در اکتبر سال ‌قبل یک‌میلیارد و ۳۷‌میلیون دلار گزارش شده‌بود.

صادرات چین به ایران در اکتبر۲۰۲۳ رشد ۱۷‌درصدی داشته و به ۷۹۱‌میلیون دلار رسیده‌است. واردات چین از ایران در این ماه نیز ۲۵‌درصد افزایش داشته و به ۴۵۷‌میلیون دلار رسیده‌است. چین در اکتبر سال‌قبل ۶۷۳‌میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۳۶۴‌میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده‌بود.