... و سرانجام کلنگ زنی نمایشگاه پرند

گروه بازرگانی- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی در مراسم کلنگ‌زنی نمایشگاه پرند ، گفت: امروز صنعتگران معتقدند پیشرفته‌ترین ابزار برای نمایش آخرین دستاوردهایشان برپایی نمایشگاه است. عملیات اجرایی این نمایشگاه قرار بود ۱۲ سال پیش آغاز شود، اما به گفته اکبرپور بنا به دلایلی مسکوت ماند تا اینکه در سال گذشته وزیر بازرگانی دستور احیای آن را صادر و سپس بررسی‌های کارشناسی آغاز شد و کارهای مطالعاتی آن صورت گرفت.

طی یک دهه گذشته موضوع انتقال نمایشگاه بین‌المللی بارها مطرح و هر بار به فراموشی سپرده شد حتی قراردادی هم در سال ۸۵ منعقد شد که بر اساس آن بخش خصوصی عهده دار ساخت نمایشگاه می‌شد.

در مقطعی دیگر شهرداری تهران برای طراحی و ساخت نمایشگاه پرند پیشقدم شد که سرانجام با مخالفت شورای شهر رو به رو شد و ناتمام ماند تا اینکه سال ۸۸ بر اساس تفاهمنامه وزرای بازرگانی و مسکن و شهرسازی زمینی به وسعت ۱۳۰ هکتار به منظور ساخت نمایشگاه پرند، در اختیار وزارت بازرگانی قرار گرفت و معاون وزیر مسکن و شهرسازی به وزارت بازرگانی برای ساخت نمایشگاه بین‌المللی پرند «اولتیماتوم ۶ ماهه» داد و گفت: در صورتی که وزارت بازرگانی نتواند در موعد مقرر کار را به پایان برساند، باید زمین نمایشگاه را عودت دهد. این طلسم به نظر می‌رسد حالا شکسته شده است؛ اگرچه قرار بود وزیر بازرگانی به مراسم کلنگ‌زنی برود، اما او قائم مقام خود را عازم پرند کرد. این نمایشگاه بنا به گفته‌های مدیران وزارت بازرگانی، دارای مراکز اقامتی و تفریحی نیز خواهد بود.