گروه بازرگانی- اتاق بازرگانی و صنایع بحرین در راستای سیاست فرافکنی منامه از خواسته‌های مردم این کشور خواستار تحریم کالاها و محصولات تولیدی ایران شد. به گزارش «فارس» به نقل از «گلف‌نیوز»، در بیانیه اتاق بازرگانی بحرین آمده است: با توجه به تحولات اخیر منطقه و دخالت‌های خارجی در امور سیاسی و تحولات بحرین که امنیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال این کشور را هدف قرار داده است، اتاق بازرگانی و صنایع بحرین از تجار، بازرگانان و شرکت‌های بحرینی می‌خواهد تا کلیه کالاهای ساخت ایران را تحریم کنند.

اتاق بازرگانی بحرین همچنین خواستار متوقف شدن همکاری‌های مالی و بانکی با بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی شده است و از کلیه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس خواسته است تا به منظور اتحاد و همبستگی با بحرین کلیه کالاهای ایرانی را تحریم کنند.

تحریم کالاهای ایرانی از سوی بحرین مهم‌ترین تحول سیاسی و اقتصادی در روابط دو کشور طی ماه‌های اخیر به شمار می‌رود.

یادآور می شود که علی آقا محمدی، معاون هماهنگی و نظارت بر سیاست‌های اقتصادی معاون اول رییس‌جمهوری اسلامی ایران ماه گذشته در جریان دیدار از اتاق بازرگانی و صنایع بحرین گفته بود: ایران درصدد است تا حجم مبادلات تجاری سالانه خود با بحرین را به ۵ میلیارد دلار افزایش دهد.

عثمان شریف، دبیر بخش مالی اتاق بازرگانی و صنایع بحرین نیز عنوان کرده بود حجم مبادلات تجاری بین ایران و بحرین متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات موجود نیست.

سال گذشته ارزش مبادلات تجاری ایران و بحرین حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزیابی شده است.