خاکی در جلسه هیات نمایندگان اتاق خرم‌‌‌آباد با محوریت بررسی تامین مالی شرکت‌ها از بازار سرمایه، افزود: بخش خصوصی تامین مالی را از طریق بانک‌ها پیگیری می‌کند، اما در مواقعی فشار مضاعف بر بانک‌ها در بخش‌‌‌های دیگر، سبب پرداخت وام‌‌‌های تکلیفی و انحراف بالای تسهیلات می‌شود.

وی اظهار کرد: درنتیجه این اقدام، بانک‌ها با محدودیت منابع مواجه هستند و نمی‌‌‌توانند منابع موردنیاز فعالان واقعی اقتصادی را به‌‌‌موقع و به‌‌‌اندازه تامین کنند. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌‌‌آباد، اختلال در انجام کار بخش خصوصی، ناتمام ماندن طرح‌‌‌ها و مشکل در بازگشت به‌‌‌موقع تسهیلات را از آثار این موضوع برشمرد و ادامه داد: همه این موارد بررسی و آسیب‌‌‌شناسی و از اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل بورس ایران دعوت شده است تا اواخر مهر جاری با حضور در لرستان، نسبت به پذیرش برخی شرکت‌های استان همکاری کنند. خاکی ادامه داد: مکاتبه‌‌‌های لازم با صنعت، معدن و تجارت؛ جهاد کشاورزی؛ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌‌دستی و اداره امور مالیاتی لرستان انجام شده است تا شرکت‌هایی که حداقل ظرفیت برای پذیرش در بورس را دارند، معرفی شوند. وی اظهار کرد: شرایط این شرکت‌ها تا پیش از نشست با مسوولان بلندپایه بورس کشور بررسی می‌شود و در نشست شورای گفت‌‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در اواخر ماه جاری، بدون اینکه در نوبت قرار گیرند، پذیرش آنها در بورس موردقبول واقع خواهد شد. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌‌‌آباد اضافه کرد: راهکار تامین مالی تنها منابع پولی نیست، بلکه منابع کارگشای دیگری ازجمله اوراق مشارکتی بورس وجود دارد که می‌‌‌تواند به واحدها و فعالان اقتصادی کمک کند.

خاکی یادآور شد: راه‌‌‌اندازی تالار بورس منطقه‌‌‌ای در اتاق بازرگانی خرم‌‌‌آباد پیگیری شده و با وجود اینکه مجوز صرافی برای استقرار در بانک ملی اخذ شده، کارهای لازم برای اخذ مجوز صرافی بخش خصوصی در محل اتاق نیز در حال انجام است.

ماه گذشته، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در جریان سفر به لرستان و بازدید از طرح‌‌‌های صنعتی این استان، اظهار کرد: یکی از درخواست‌‌‌های فعالان اقتصادی لرستان این بود که با وجود داشتن ظرفیت‌‌‌های لازم، این استان تالار بورس منطقه‌‌‌ای ندارد؛ ازاین‌‌‌رو بنا شد در سازمان بورس و شورای عالی بورس مصوب شود که لرستان بتواند به شکل مستقل، مسائل بازار سرمایه استان را دنبال کند.