امیر کشانی گفت: تبادل هیات‌‌‌های تجاری، مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌‌‌ها و استفاده از خدمات تجاری صنعتی، معدنی و کشاورزی متقابل می‌‌‌تواند نقطه عطف تعامل اتاق اصفهان و سفیران کشورها در ایران باشد. او در نشست بررسی نقش تشکل‌های اقتصادی در دیپلماسی تجاری که با حضور جمعی از سفیران خارجی برگزار شد، اظهار کرد: این نشست فرصتی برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و کشورهای شرکت‌کننده است. اصفهان با تاریخی بی‌‌‌نظیر و فرهنگ غنی کار و تولید و با داشتن زیرساخت‌‌‌های قدرتمند، مقصد بسیاری از صنعتگران، گردشگران و سرمایه‌گذاران از اقصی‌نقاط دنیاست. امید و ایمان در مردم این شهر موج می‌‌‌زند و هم‌‌‌زیستی میان پیروان ادیان مختلف در این شهر با مشارکت علمی در تاریخ اصفهان ثبت شده است. کشانی ادامه داد: اصفهان با مردمی توانمند و پرتلاش، توانسته است بسیاری از مشکلات از جمله تحریم‌‌‌ها را پشت سر بگذارد و قطعا تاریخ ایران کشورهایی را که در روزهای سخت با ملت ایران همراهی کرده‌‌‌اند از یاد نخواهد برد.

رئیس اتاق اصفهان با بیان اینکه توسعه تجاری و سرمایه‌گذاری می‌‌‌تواند به برقراری تعاملات بین کشورهای مختلف منجر شود، تصریح کرد: اصفهان با وجود صنایع بزرگ، مرکز تولید فولاد ایران بوده و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید آهن، دارو، کاشی و سرامیک، نساجی، صنایع شیمیایی و... در این استان مشغول فعالیت هستند. نوع اقلیم، رشد گردشگری، ژئوتوریسم، کویرگردی و گردشگری سلامت و صنعتی همواره در اصفهان مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به خواهرخواندگی اصفهان با ۱۷شهر جهان، خطاب به سفیران حاضر در این نشست گفت: مردم اصفهان می‌‌‌توانند شریک تجاری خوبی برای مردم کشورهای شما باشند.