سیدمهدی طبیب‌زاده در هشتاد و سومین نشست شورای گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگوی استان کرمان که با موضوع بررسی موانع فرهنگی کسب‌وکار برگزار شد، افزود: کرمان، استان توسعه‌‌‌‌‌‌‌‌نیافته‌‌‌‌‌‌‌‌ای است که بخش بزرگی از اقتصاد آن از سرمایه‌گذاری‌های کلان در معادن تاثیر پذیرفته و همچنین از اقتصاد فرهنگی نیز غفلت شده که در این زمینه کشورهایی مانند ژاپن و کره‌جنوبی می‌توانند به‌عنوان الگو مدنظر قرار گیرند.

طبیب‌زاده تصریح کرد: شورای گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگو به‌عنوان یک ظرفیت قانونی با پشتوانه خوبی که دارد می‌تواند ابزار قوی در راستای تحقق منویات توسعه استان به‌ویژه محور فرهنگی باشد. رئیس اتاق کرمان عنوان کرد: شورای گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگوی کرمان به دلیل حضور مقامات استان و بر‌‌گزاری منظم جلسات در ۶ ماهه نخست امسال ۷۵/ ۹۸امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را کسب کرده‌است.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه فرهنگ زیربنای همه فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌هاست، گفت: رفتارها و نگرش‌‌‌‌‌‌‌‌های ما از باورهای فرهنگی ما ناشی می‌شود و اگر فرهنگ اصلاح شود، رفتارها نیز در بلندمدت اصلاح خواهدشد.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات مربوط به مسائل فرهنگی اقتصادی است به‌طوری که در قانون و مقررات مشکلی وجود ندارد اما برداشت سلیقه‌‌‌‌‌‌‌‌ای در اجرای قوانین مسائلی را ایجاد‌کرده‌است.