گروه بازرگانی - نماینده قوه‌قضائیه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: برخورد قاطع با قاچاقچیان به ویژه دانه‌درشت‌ها، پیگیری و رصدپرونده‌های سنگین و ارتباط و تعامل با مسوولان قضایی استان‌ها می‌تواند به نحوی حمایت از تولید ملی و کالاهای ایرانی تلقی شود. سید احمد زرگر با تشریح اقدامات دفتر نمایندگی قوه قضائیه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی سال ۱۳۹۰ گفت: تعیین و اختصاص شعبه‌های ویژه رسیدگی‌کننده به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان‌های هدف، بررسی و ارزیابی حدود دو هزار فقره آرای ارسالی از مراکز دادگستری ۱۶ استان هدف، بررسی و ارزیابی جرائم وصولی و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز با هماهنگی معاونت آموزش قوه قضائیه بخشی از فعالیت‌های این نمایندگی به شمار می‌رود.

زرگر ادامه داد: راه اندازی صندوق صوتی دفتر نمایندگی قوه قضائیه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای پاسخگویی به ابهامات و سوالات قضات در خصوص قوانین و مقررات مربوط به قاچاق کالا و ارز نیز انجام شده است.

نماینده قوه‌قضائیه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تنها با پیگیری و رصد دو پرونده مهم مربوط به قاچاقچیان دانه‌درشت تا مرحله اجرای کامل حکم، از تضییع حقوق دولت به مبلغ ۳۳ میلیارد ریال جلوگیری شد.