گروه بازرگانی- قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور کسب‌وکار گفت: قدم‌های خوبی برای مقررات‌زدایی و قانون زدایی برداشته شده است، اما هنوز مقررات مزاحمی داریم که با هم سازگاری ندارند و فضا را برای فعالیت اقتصادی آماده نمی‌کنند. به گزارش شبکه اطلاع‌‌رسانی تولید و تجارت ایران ( شاتا)، مسعود موحدی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز در حال تمرین است تا جایگاه خودش را در فعالیت‌های بهتر اقتصادی پیدا کند اضافه کرد: بخش عمده راه‌های بهبود فضای کسب‌و‌کار به تامین مالی بر می‌گردد و اینکه بانک‌ها و بازار سرمایه و سیستم‌های حمایت‌‌کننده از بخش خصوصی چه طور رفتار می‌کنند.

او با اشاره به بهبود نسبی فضای کسب‌و‌کار، از موانع فرهنگی و اجتماعی ونیز عدم تعامل بخش خصوصی و دولت به عنوان یکی دیگر از موانع پیش رو نام برد و افزود: مشکلاتی در باورها و هنجارها وجود دارد و دیگر آنکه فرآیندهای تعریف شده باید اصلاح شود و از روش‌های جدید و فناوری اطلاعات استفاده شود.

وی بر شفافیت در مسیرها و عملکردها تاکید کرد و گفت: مطالعات نشان می‌دهند که رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته صنعتی نشان از مکمل بودن بخش خصوصی و دولت شان دارد.

این مقام مسوول با تاکید بر نیاز به قوانین جدید، اصلاح برخی از قوانین و هماهنگی برخی دیگر از قوانین حمایتی فضای کسب‌وکار افزود: برداشتن موانع کسب‌و‌کار یک کار مشترک است که همه باید روی آن متمرکزشوند و در این زمینه کارگروهی در وزارت صنعت، معدن و تجارت فعال شده و فعالیت می‌کند و البته با مجلس هم تعاملات خوبی داریم.