کیوان کاشفی با بیان اینکه صادرات ایران به عراق تنزل پیدا کرده است، گفت: یکی از اصلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین دلایل این روند کاهشی، سیاست‌های سختگیرانه داخل کشور در حوزه قوانین صادرات و بازگشت ارز است.  کاشفی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه، افزود: طی دو سه سال گذشته، بازرگانان از چرخه صادرات کنار گذاشته شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند و این تصور اشتباه که با حذف بازرگانان و واگذاری صادرات به خود واحد تولیدی، بازگشت ارز مطمئن‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر خواهد بود، صدمه جدی به صادرات کشور وارد شد.  رئیس اتاق کرمانشاه اظهار کرد: برخی از دلایل کاهش صادرات به سمت طرف عراقی نیز برمی‌گردد و نمونه آن را در مرز پرویزخان شاهد هستیم که سختگیری طرف عراقی در این مرز باعث کاهش صادرات به سمت اقلیم شده است.  

کاشفی گفت: در گذشته کالاهای ایرانی از سلیمانیه به تمام بخش‌های کردی عراق گسیل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شد؛ اما اکنون این مرکزیت دیگر در سلیمانیه عراق از‌دست‌رفته و عمدتا به سمت بخش‌های عرب‌نشین سوق پیدا کرده است.  وی جای خالی مذاکرات دو طرف خصوصا در سطح استانداران کرمانشاه و سلیمانیه را یکی از عواملی دانست که باعث‌شده مشکلات در مرز پرویزخان تشدید شود.

رئیس اتاق کرمانشاه، بر لزوم برپایی نشستی در سطح استانداران کرمانشاه، سلیمانیه و حلبچه برای تسهیل تجارت از این مرز تاکید کرد. موضوع دیگری که کاشفی به آن پرداخت، عدم‌تعادل تراز تجاری بود که خصوصا در استانی مانند کرمانشاه مشهود است و عنوان کرد: متاسفانه کرمانشاه یک استان وارداتی نیست.

وی با اشاره به سهم حدود ۴/ ۰درصدی واردات کرمانشاه از کل واردات کشور، افزود: عمده کالاهای وارداتی نیز شامل مواداولیه و تجهیزات موردنیاز صنایع و خطوط تولید است.  عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران اضافه کرد: در حدود ۱۰سال اخیر بیشترین میزان وارداتی که از مرزهای کرمانشاه صورت‌گرفته ۵۸‌میلیون دلار و در سال ۱۳۹۳ بوده است و در این سال‌ها تقریبا روند ثابتی داشته است. کاشفی با تاکید بر اینکه باید در کرمانشاه به سمت واردات کالا خصوصا کالاهای واسطه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای، سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و کالاهای اساسی موردنیاز مردم برویم، یادآور شد: برای این منظور نیازمند چند راهکار اساسی هستیم. وی عدم‌وجود پرواز مستقیم خارجی در فرودگاه کرمانشاه را یکی از موانع رونق واردات دانست و اظهار کرد: پیشنهاد داریم پروازهای مستقیم به سمت برخی شهرهای تجاری دنیا مانند دبی، استانبول، سلیمانیه و... برقرار شود. رئیس اتاق کرمانشاه جای خالی کارشناسان خبره و متخصص حوزه واردات در گمرک را نیز مانع دیگری برای واردات در کرمانشاه دانست و خواستار برطرف شدن این ضعف شد. کاشفی تاکید کرد: از سوی دیگر کرمانشاه در زمینه واردات برخی کالاها خصوصا کالاهای الکترونیکی، موبایل و تبلت ظرفیت فراوانی دارد که لازم است رویه تخصصی واردات این کالاها را در گمرکات استان راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی کنیم.