متن نامه‌‌‌‌‌‌‌‌ غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی به روسای قوای سه‌‌‌‌‌‌‌‌گانه در ادامه می‌آید:

 پیرو نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی مورخ ۱۰/ ۵/ ۱۴۰۱ ضمن ارسال درخواست اتحادیه واردکنندگان نهاده‌‌‌‌‌‌‌‌های دام و طیور ایران به استحضار می‌رساند بیش از ۲۶۰‌میلیون یورو نهاده دامی توسط ۲۰ شرکت بخش‌خصوصی به‌دستور وزارت جهادکشاورزی و در راستای کاهش التهابات ناشی از تصمیم ارزشمند دولت محترم در اصلاح نظام ارزی به نرخ ارز ترجیحی تحویل واحدهای تولیدی معرفی‌شده توسط وزارت جهاد شده‌است.

مزید استحضار اینکه بنا بر گزارش‌های دریافتی مقرر بود ارز این محموله‌‌‌‌‌‌‌‌ها حداکثر طی ۷۲ ساعت از زمان تحویل تامین و به این شرکت‌ها پرداخت شود. متاسفانه با وجود گذشت ۹۰‌روز از تاریخ آن و پیگیری‌‌‌‌‌‌‌‌های مکرر کماکان مشکل مطالبات این شرکت‌ها لاینحل مانده است. تصدیق خواهید فرمود که عدم‌انجام تعهدات دولت به بخش‌خصوصی آثار و خسارات جبران‌ناپذیری برای اعتماد عمومی در پی داشته، لذا از جنابعالی استدعا دارد دستور فرمائید نسبت به رسیدگی و تامین مطالبات این بخش دستور اقدام عاجل مبذول فرمائید.