مدیرکل توسعه صادرات کالا و خدمات از پرداخت جوایز صادراتی معوقه سال ۸۳ به مبلغ ۴۲‌میلیارد تومان در هفته گذشته خبر داد. مهرداد جلالی‌پور در گفت‌وگو با «خبرگزاری مهر» گفت: پس ازاتمام پرداخت جوایزصادراتی صادرکنندگان سال ۸۳، پرداخت جوایز به صادرکنندگان سال ۸۴ در ماه‌جاری آغاز می‌شود.

وی در خصوص زمان پرداخت جوایز صادراتی صادرکنندگان سال ۸۴، افزود: پیش‌بینی می‌شود که مهر ماه ‌سال‌جاری نخستین سری از جوایز صادراتی سال ۸۴ پرداخت شود. مدیرکل توسعه صادرات کالا و خدمات با اشاره به اینکه هر گونه برنامه‌ریزی برای پرداخت جوایز صادراتی سال ۸۴ به تخصیص اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بستگی دارد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که طی سه ماه آینده کل جوایز صادراتی سال ۸۴ پرداخت و اقدام به پرداخت جوایز صادراتی سال ۸۵ کنیم.به گفته وی، سازمان توسعه تجارت درصدد اخذ متمم بودجه برای پرداخت جوایز صادراتی سال ۸۵ است که در غیر این صورت پرداخت آن به سال ۸۶ موکول خواهد شد.

رییس سازمان توسعه تجارت پیش از این از اختصاص یک تریلیون و ۵۰۰میلیون ریال برای جوایز صادراتی سال ۸۴ خبر داده و گفته بود: این میزان اعتبار برای این منظور در سال گذشته یک تریلیون ریال بوده است.