اتاق بازرگانی بین‌المللی (icc) در ۲۵امین سالگرد تاسیس نهاد جرایم بازرگانی، گزارشی از عملکرد ۲۵ ساله این نهاد وابسته به اتاق منتشر کرده است. به گزارش اتاق بازرگانی بین‌المللی، پوتنگال موکوندان، مدیر واحد جرایم بازرگانی در مورد عملکرد ۲۵ ساله آن گفت: این نهاد با برنامه‌ریزی‌های دقیق و در مسیر فعالیت خود توانسته است خدمات خوبی به بازرگانی بین‌المللی در رابطه با جرایم تجاری و شیوه‌های مبارزه با آن ارائه دهد. وی افزود: در حال حاضر این نهاد به سه شاخه دفتر دریانوردی بین‌المللی، دفتر ارزیابی مالی و دفتر دیده‌بان جعل مدارک تقسیم شده است. سرویس جرایم بازرگانی طی ربع قرن گذشته هشدارهای لازم را به اعضای خود در مورد تقلب و اعمال مجرمانه بازرگانی داده و با آنان در این خصوص به تبادل نظر پرداخته است و هنگام وقوع هر گونه تقلب با سرعت عمل منشا تقلب را یافته و توانسته از میلیاردها دلار ضرر به بازرگانان جلوگیری کند.

نهاد خدماتی جرایم تجاری اتاق بازرگانی بین‌المللی با هدف گسترش مبارزه با تقلب و جرایم تجاری با بسیاری از مقامات قانون‌گذاری از جمله پلیس بین‌الملل، سازمان ملل، پلیس محلی کشورها و دیگر نهادهای بین‌المللی همکاری کرده است. این نهاد همچنین برای مبارزه فراگیر با تقلب و جرایم بازرگانی، سمینارهای حقوقی و قضایی، کنفرانس‌های اقتصادی و موزه‌های دریانوردی در بسیاری از نقاط جهان بر پا کرده است.

براساس این گزارش، نهاد جرایم بازرگانی با ابداع سیستمی با عنوان «چتر ارزیابی‌ها» از طریق اینترنت و ماهواره، سوءاستفاده‌های مالی فردی و گروهی را زیر نظر گرفته و به مبارزه با دزدی‌های دریایی در اشکال مدرن می‌پردازد.

این نهاد به عنوان اولین نهاد غیر انتفاعی رسیدگی به تقلب‌های مالی، بسیاری از سرمایه‌گذاران بازارهای مالی را در سال ۱۹۹۰ از میلیون‌ها دلار ضرر نجات داد و توانست به انعقاد کنوانسیون‌های بین‌المللی بازرگانی نیز کمک کند.