مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: راه‌اندازی زمینه تمدید ویزا در بندر خصب عمان بر درآمد منطقه آزاد کیش تاثیر منفی نداشته است. مجید شایسته در گفت‌وگو با «خبرگزاری فارس» گفت: ایرانیانی که شرایط و مشخصات و فعالیت آنها با شرایط جمهوری اسلامی نمی‌خواند و حضور آنها تاثیر منفی در کیش می‌گذارد، برای تمدید ویزا به خصب می‌روند. وی تصریح کرد: آمار و اطلاعات نشانگر آن است که تعداد افرادی که برای تمدید ویزا به کیش می‌آمدند در حال حاضر کاهش نیافته است.

وی با تاکید بر اینکه اصلا به دنبال درآمدهای این چنینی نیستیم، گفت: چنین نیست که اگر تعدادی برای تمدید ویزا به کیش نیایند درآمد منطقه کاهش می‌یابد. استراتژی منطقه کیش فراتر از این مسائل است. مدیرعامل منطقه آزاد کیش افزود: دیدگاه‌های ما فراتر از این مسائل است. کسانی که به دنبال موفقیت مناطق آزاد کشور ما نیستند، به دنبال راه‌های مختلفی برای این کار می‌گردند.

مسوولان محلی بندر عمانی خصب اقدام به پذیرش اتباع کشورهای روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، ارمنستان و ایران برای انجام مراحل تمدید ویزای امارات کرده‌اند. این مسافران از طریق مرزهای زمینی و هوایی به خصب رفته و پس از ۴۸ ساعت به امارات بازمی‌گردند. حضور اتباع خارجی که برای تمدید ویزای خود به خصب تردد کرده‌اند، باعث رونق تجاری و اقتصادی منطقه و رضایتمندی اهالی شده است. مسوولان عمانی در پی آن هستند که بندر خصب را به عنوان یکی از مهم‌ترین بندرهای تجاری و اقتصادی دریای عمان و خلیج فارس در سطح منطقه معرفی کنند و با ایجاد شرایطی، زمینه‌های لازم جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این شهر را فراهم کنند اقدام اخیر آنان در جذب آسان و به صرفه مسافران تمدید ویزا نیز در همین راستا صورت گرفته است. براساس این گزارش بسیاری از مسافران تمدید ویزا (حتی اتباع ایرانی) به علت ارزانی کرایه تردد زمینی بین خصب و امارات، ترجیح می‌دهند از این مسیر رفت و آمد کنند. بندر خصب از عمده‌ترین مناطق باراندازی تجارت غیرقانونی و قاچاق به داخل ایران محسوب می‌شود و روزانه ده‌ها فروند قایق موتوری از بندرهای مختلف ساحلی هرمزگان (بندرهای کوچک و بزرگ و سواحل مختلف) به این بندر تردد کرده و محموله‌های گوناگونی را به داخل کشور منتقل می‌کنند.