صادرات ۱۱۳‌میلیون دلاری پوشاک در سال‌۱۴۰۰

وی یادآور شد: در سال‌۹۹ صادرات محصولات پوشاک نزدیک به ۷۰‌میلیون دلار بوده است که از این نظر رشد چشمگیری در سال‌۱۴۰۰ حاصل شده است. آنچه موجب توسعه صادرات می‌شود، رقابت‌پذیری تولیدات ایرانی است، اما شرایط به‌‌‌‌‌‌گونه‌‌‌‌‌‌ای است که نمی‌توان در بخش‌های مختلف به رقابت پرداخت.

وی تداوم تحریم‌ها را یادآور شد و گفت: این مساله موجب شده مواداولیه و ماشین‌‌‌‌‌‌آلات موردنیاز خطوط تولید با قیمت بالاتری در مقایسه با دیگر رقبا به‌دست تولیدکننده ایرانی برسد. افزایش قیمت مواداولیه، افزایش هزینه‌‌‌‌‌‌های تولید و تداوم تحریم‌ها نیز مهم‌ترین مشکلات چند سال‌اخیر فعالان این صنعت بوده است.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات بیش از دو‌هزار قلم جنس در سال‌های گذشته با هدف مدیریت منابع ارزی کشور که پوشاک هم شامل آنها شد، اضافه کرد: با این حال پوشاک قاچاق در همه سال‌های گذشته در بازار وجود داشته و تولیدکنندگان داخلی همواره با رقبای خارجی مواجه بوده‌اند.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ابراز امیدواری کرد تفکر حمایت از تولید بخش‌خصوصی از حالت شعارگونه خارج شده و با مدیریت درست و برنامه‌‌‌‌‌‌ریزی بتوان مشکلات را پشت‌سر گذاشت.