واردات 92میلیون و 600هزار‌دلار میوه

طــی ۵ ماه نخست سال‌جاری ۲۶۸‌هـــزار و ۵۹ تن میوه به ارزش ۹۲‌میلیون و ۶۳۹‌هـــزارو ۷۷۰‌دلار وارد کشور شد. به گزارش خبرگزاری فارس، در این مدت «آناناس تازه و خشک» از کشورهای مغولستان، مالزی، فیلیپین، تایلند و امارات متحده عربی، «انگور فرنگی، انگور خوشه‌ای سیاه، انگور فرنگی خوشه‌ای قرمز و سیاه و انگور فرنگی سبز و درشت» از کشورهای شیلی و امارات، «بادام هندی» از امارات، «پرتقال تازه یا خشک کرده» از مصر، شیلی، پاکستان، بحرین، امارات و آفریقای‌جنوبی، «پسته تازه یا خشک کرده» از امارات، اسپانیا و آلمان، «میوه‌های خشک کرده» از مالزی، لبنان، قطر، ترکیه، تایلند و امارات، «سیب تازه» از شیلی، امارات متحده عربی و آفریقای‌جنوبی، «گلابی و به» از امارات، «گلابی هندی، انبه و جوزانجبان» از تایلند، پاکستان و امارات، «موز سبز تازه یا خشک کرده» از مالزی، فیلیپین، ترکیه، امارات، اکوادور، سریلانکا، «نارگیل خشک کرده» از مالزی، سریلانکا و امارات و «نارنگی و دیگر مرکبات خشک کرده» از پاکستان، امارات و آفریقای‌جنوبی وارد ایران شده‌اند.

از سوی دیگر، حجم واردات انواع کفـش به کشور نیز در ۵ ماه نخست سال‌جاری به یک‌میلیون و ۸۹۲ هزار‌دلار رسید.

کشـــورهای چین، ترکیه، آرژانتین، آلمان، اتریش، اســـترالیا، اسکاتلند، امارات، تایوان، سوریه، کره، منطقه آزاد کیش، منطقه آزاد چابهار، هند، هنگ‌کنگ، کویت و ژاپن صادر کننده‌گان کفش به ایران هستند.

در عین حال آمارهای ارائه شده از سوی گمرک نشان می‌دهد چین، امارات متحده عربی، ترکیه و تایوان صادر کنند‌گان اصلی کفش به ایران هستند.

براساس این گزارش ارزش ریالی واردات کفش به ایران در پایان ۵ ماه اول سال بالغ بر ۱۷‌هزارو ۳۲۶‌میلیارد ریال و وزن آن یک‌میلیون و ۵۸‌هزار و ۴۴۲ کیلوگرم بوده است.