استان خراسان و به ویژه شهر مشهد دروازه اقتصادی مهمی به شمار می‌آید و نمایشگاه‌های آن از استعداد صادراتی بالقوه‌ای برخوردار است. به گزارش روابط‌عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، میرجیا نبکو، نماینده تام‌الاختیار تجاری رومانی در ایران با بیان این مطلب افزود: مواضع بین‌المللی دو کشور ایران و رومانی به خوبی با هم منطبق است و نمایشگاه مشهد از قابلیت لازم برای گسترش دانش و بسط روابط تجاری ایران و رومانی برخوردار است.

وی تصریح کرد: تلاش برای توسعه روابط تجاری دو کشور از طریق برقراری روابط بانکی به منظور ارائه تسهیلات به تجار و گشایش اعتبار، ایجاد موسسات استاندارد برای کنترل کیفیت کالا، ایجاد امکاناتی برای فعالیت رسمی تجار و نیز رفع مشکلات مربوط به صدور ویزا برای تجار و بازرگانان اولویت دارد.

نبکو افزود: جدیت سفارتخانه در حمایت از روابط اقتصادی و تجاری بخش‌های خصوصی یکی از نکات مثبتی است که می‌تواند به گسترش روابط دو کشور بیانجامد. نماینده تجاری رومانی در ایران توضیح داد: امنیت سرمایه‌گذاری اقتصادی و تجاری در کشور رومانی بالا است و بازرگانان ایرانی و خراسانی می‌توانند در رومانی سرمایه‌گذاری کنند. همچنان که بازار ایران در بخش‌های صنعت و کشاورزی مستعد سرمایه‌گذاری است و رومانی تمایل به سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها دارد.