وزارت راه‌ و ترابری، نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل و ترانزیت را همزمان با هفته حمل‌ونقل در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد کرد. مسعود ذهبیون، مدیر کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری و رییس ستاد نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و ترانزیت گفت : این نمایشگاه به منظور معرفی توانمندی‌ها، ایجاد فرصت‌ها و برقراری زمینه‌های همکاری و استفاده از منابع داخلی و بهره‌گیری از روند تکنولوژی جهانی برگزار خواهد شد.

مشاور وزیر راه و ترابری حضور بخش‌خصوصی و دولتی در وجوه حمل‌ونقل ریلی ، جاده‌ای ، هوایی و دریایی را در کنار هم از ویژگی‌های منحصر به فرد این نمایشگاه دانست و افزود: شرکت‌های چند ملیتی خارجی و فعال در عرصه‌های بین‌الملل، فرصت مناسبی برای شرکت‌های خصوصی داخلی در زمینه رشد فناوری، کسب اعتبار و ایجاد فرصت‌های مشترک کاری فراهم خواهد کرد.

به گفته وی، نمایش تجهیزات مربوط به بندر، اسکله، ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها، ماشین‌آلات راهداری و خدمات تبلیغی، بیمه‌ای، کالا و مسافر، مهندسی پل و تونل، مشاوره،آموزش و فرهنگ‌سازی از جمله محورهای این نمایشگاه است.

معرفی پروژه‌های دانشگاهی، تاسیسات هواشناسی، تجهیزات ماهواره‌ای ، مواد و مصالح ، سیستم‌های تعیین موقعیت ماهواره‌ای، ردیاب ، ارتباط رادیویی، بی‌سیم و تلفن ماهواره‌ای نیز از دیگر زمینه‌های فعالیت این نمایشگاه خواهد بود، این نمایشگاه از بیست‌وهشتم آذرماه تا یکم دی‌‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.