در پنج ماه ابتدایی امسال ۱۰۵‌هزار و ۱۳۵ تن کالا به ارزش ۲۶‌میلیون و ۹۹۰‌هزار و ۷۶‌دلار از بازارچه‌های مرزی کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است، این در حالی است که در پنج ماه سال گذشته ۲۵۶‌هزار و ۵۳۵تن کالا به ارزش ۵۳‌میلیون و ۳۴۵‌هزار و ۷۶۰‌دلار از این بازارچه‌ها به خارج از کشور صادر شده بود. به گزارش ایسنا، از مجموع صادرات بازارچه‌های مرزی استان ۹۳‌هزار و ۵۵۹ تن کالا به ارزش ۱۷‌میلیون و ۳۶۶‌هزار و ۶۵۳‌دلار مربوط به بازارچه پرویز خان بوده است که فعالیت این بازارچه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۵۸درصد و از لحاظ ارزش ۵۷‌درصد کاهش دارد.

سهم بازارچه مرزی شوشمی نیز از مجموع صادرات استان ۸۸۲۳تن کالا به ارزش هشت‌میلیون و ۱۲۰‌هزار و ۷۶۷‌دلار است که عملکرد این بازارچه هم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۶۱‌درصد و از لحاظ ارزش دو‌درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین طی پنج ماه نخست امسال ۲۷۵۳ تن کالا به ارزش یک‌میلیون و ۵۰۲‌هزار و ۶۵۶‌دلار از طریق بازارچه شیخ صله به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۷۷‌درصدی در وزن و ۶۱‌درصدی در ارزش کالاهای صادره رانشان می‌دهد.