طرفین درخصوص توسعه همکاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در زمینه نظارت بر استانداردها در تولید و تجارت محصولات لبنی، آبزیان، نباتات، گوشت دام و طیور به مذاکره پرداختند. در این دیدار علاوه‌بر حصول توافق در زمینه صادرات برخی از محصولات لبنی از ایران به روسیه و اتحادیه اوراسیا، کارگروهی برای تسهیل و تسریع در زمینه همکاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های طرفین در زمینه لبنیات و آبزیان ایجاد شد.

همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه با حضور نمایندگان بیش از ۳۵۰شرکت ایرانی و روسی در سالن همایش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اتاق بازرگانی و صنعت روسیه برگزار شد. به گزارش «ایرنا»  نمایندگان ۷۰ شرکت ایرانی و ۳۰۰ شرکت روسی در ۹ بخش مختلف از جمله، صنعت، فناوری، پتروشیمی، دارو، صنایع غذایی و غیره به‌صورت رو در رو با یکدیگر جلسات تجاری برگزار کردند و به مذاکره پرداختند.

روز دوشنبه هیات ۷۰ نفره ایرانی وارد روسیه شد؛ هیاتی که ۵۳ نفر آن را اعضای بخش‌خصوصی تشکیل می‌دهند. بدین جهت می‌توان گفت برای نخستین‌بار بزرگ‌ترین هیات اقتصادی که سهم بخش‌خصوصی بیشتر از دولتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها است، برای افزایش مناسبات تجاری و گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگوهای اقتصادی وارد روسیه شده است.