به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا کریم‌‌‌‌‌‌‌‌زاده افزود: مقرر است چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان در روزهای یکم و دوم اسفندماه سال‌جاری در تهران برگزار شود.

وی گفت: با توجه به در دستور کار بودن بر‌گزاری این اجلاس، کمیته‌‌‌‌‌‌‌‌های کارشناسی مربوطه طی روزهای گذشته میان بخش‌های مرتبط دو کشور به‌منظور تدوین پیش‌‌‌‌‌‌‌‌نویس سند یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک در حوزه‌‌‌‌‌‌‌‌های اقتصادی، سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری، گمرکی، حمل‌ونقل، انرژی، بهداشت، علمی و فناوری، فرهنگی و گردشگری و کشاورزی تشکیل شد و مذاکرات ثمربخشی صورت گرفت.

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به اهمیت تقویت پیوند بخش‌های خصوصی دو کشور مقرر است در حاشیه اجلاس مذکور، همایش فرصت‌های تجاری دو کشور نیز در روز دوشنبه مورخ ۲‌اسفندماه سال‌جاری در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شود.

کریم‌‌‌‌‌‌‌‌زاده با اشاره به اهمیت بر‌گزاری این اجلاس در توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و ازبکستان اضافه کرد: ازبکستان به‌عنوان یکی از کشورهای مهم و هدف صادراتی ایران بوده و صادرات به این کشور  در‌ ماه‌های اخیر، روند رو به رشدی داشته است.