امنیت کشور در گرو توسعه صادرات است

گروه بازرگانی - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد انزلی دیدار کرد. به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد» در این بازدید، دکتر رضایی ضمن برشمردن اهمیت و نقش موثر برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در مناطق آزاد کشور گفت: در این نمایشگاه‌ها شرکت‌های ایرانی ضمن آشنایی با علم و دانش و تکنولوژی روز دنیا می‌توانند دستاوردهای علمی و فنی مهندسی خود را عرضه کنند که این امر نقش بسزایی در توسعه صادرات و افزایش تولید ناخالص ملی کشور خواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در جمع اعضای شورای بازرگانان منطقه آزاد انزلی ضمن بیان عقب‌ماندگی ایران در رژیم‌های سابق گفت: بدون شک انقلاب ما یک برنامه و روش برای جبران این عقب‌ماندگی بود و دشمنان ما این را به خوبی دریافتند از این رو، بر آن شدند تا با حمله نظامی و اشغال کشور مانع تحقق آرمان‌های ما شوند اما ملت ما با ایستادگی و مقاومت خود نشان دادند که در راه دین و میهن خود از جان خود هم دریغ نخواهند کرد.

رضایی سپس ادامه داد: دیروز امنیت کشور در گرو مجاهدت فرزندان این مرز و بوم در جبهه‌های جنگ بود و امروز در گرو توسعه صادرات و تبدیل ایران به ابرقدرت اقتصادی منطقه است.

وی افزود: تدوین برنامه چشم‌انداز بیست ساله کشور و به دنبال آن اصلاح سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی توسط مجمع و تایید آن توسط مقام معظم رهبری نیز گامی دیگر در تحقق آرمان‌های والای انقلاب و رسیدن ایران به جایگاه واقعی خویش است. وی همچنین ضمن تاکید بر اهمیت اصلاح سیاست‌های اصل ۴۴ در گسترش خصوصی سازی و واگذاری امور به مردم گفت: امروز بخش خصوصی دیگر نباید نگران دخالت‌های دولت در مسائل اجرایی باشد چرا که یک عزم ملی برای واگذاری امور به مردم شکل گرفته و بخش خصوصی هم دیگر بهانه‌ای برای کم‌کاری ندارد. رضایی تصریح کرد: البته من قبول دارم که هنوز تمام موانع پیش روی بخش خصوصی حل نشده و باید برای رفع آنها هر چه سریع‌تر اقدام کرد، اما بخش خصوصی هم نباید فرصت را از دست بدهد.

وی خطاب به اعضای شورای بازرگانان منطقه آزاد انزلی گفت: برای جلب اعتماد بخش خصوصی باید گروهی از بزرگان این بخش شجاعت نشان داده و با جدیت بیشتر و بدون دغدغه و نگرانی از دخالت دولت در امور وارد عرصه شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تاکید کرد: به نظر من امروز رسالت شما دوستان بسیار سنگین است چرا که شما باید به عنوان پیش قراولان عرصه تجارت و تولید که در منطقه آزاد فعالیت دارید، این شجاعت را داشته باشید و وارد عرصه شوید و همه با هم تلاش کنیم تا ایرانی آبادتر داشته باشیم.

نمایشگاه انزلی که با حضور ۶۰شرکت داخلی برگزار شده فردا پایان می‌گیرد. ساختمان این نمایشگاه با سرمایه‌گذاری مجتمع اداری - تجاری ونوس در تاریخ ۲۹/۴/۸۵ به بهره‌برداری رسید.