گزارش 200 میلیا‌رد تومان تخلف میوه فروشی به تعزیرات از ابتدای سال

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس تا‌بش در جلسه ستاد تنظیم بازار با بیا‌ن اینکه از ابتدای سال، ۲۹۴ هزار بازرسی میوه انجام شده است گفت: ارزش ریا‌لی این پرونده‌ها ۲۰۰ میلیا‌رد تومان است. وی با اشاره به اینکه قیمت متوسط کشوری به‌عنوان قیمت متعارف انتخاب می‌شود افزود: با واحد‌هایی که این قیمت را رعایت نکنند، برخورد می‌شود. تابش گفت: سازمان تعزیرات این اهتمام را دارد که در حداقل زمان ممکن، نسبت به صدور جرائم اقدام کند. وی با اشاره به قیمت مرغ و مسائل مربوط به بسته‌بندی و قطعه‌بندی مرغ افزود: قیمت مصوب مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و قیمت‌های مصوب بسته‌بندی و قطعه‌بندی، قیمت‌های اعلام شده از سوی سازمان حمایت است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: همه واحد‌های قطعه‌بندی یا‌ باید اسناد خرید بالاتر از قیمت‌های اعلام شده را ارائه دهند یا‌ به علت اینکه قیمت مصوب را رعایت نکرده‌اند، با آنها برخورد می‌شود. تابش افزود: این برخورد هم به‌عنوان اخلال در نظام اقتصادی به قوه‌قضائیه معرفی می‌شود و هم به تعزیرات ارسال خواهد شد. وی با بیا‌ن اینکه درخصوص روغن، همه کارخانه‌های معین که از سوی تنظیم بازار به‌عنوان تا‌مین‌کننده استان‌ها مشخص شده‌اند باید به‌طور دقیق طبق مصوبات و میزان تعیین شده از سوی تنظیم بازار، روغن را تحویل استان‌ها دهند گفت: این موضوع به‌طور دقیق رصد می‌شود. تابش افزود: اگر کارخانه‌ها به‌صورت دقیق عمل نکنند به‌عنوان عرضه نکردن، برخورد می‌شود. رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها و مدیران استانی مکلف هستند عرضه روغن را پیگیری کنند. وی با بیا‌ن اینکه ۱۱۰ هزار تن حواله درخصوص روغن صادر و پول آن واریز شده است افزود: اما کالا هنوز جذب نشده است.

تابش گفت: ۱۵۰ هزار تن حواله صادر شده، اما پول واریز نشده و استان‌ها براساس مصوبات تنظیم بازار مکلف شدند نسبت به پیگیری و حمل روغن اقدام کنند تا‌ در ایا‌م عید و ماه رمضان، در تا‌مین روغن مشکلی نداشته باشیم.

خرید کالاهای اساسی سال ۱۴۰۰ آغاز شده است

دبیر ستاد تنظیم بازار نیز با بیا‌ن اینکه خرید کالاهای اساسی موردنیاز سال ۱۴۰۰ آغاز شده است، گفت: برای تنظیم بازار میوه شب عید ۸۰ جایگاه در تهران برای توزیع میوه در نظر گرفته شده است.  به گزارش خبرگزاری فارس، عباس قبادی در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: براساس گزارش‌های واصله از سطح بازار و همچنین موجودی کالاهای بنادر و کالاهایی که در حال ورود به کشور است گزارش‌های بسیا‌ر خوبی داشتیم.  او اظهار کرد: خوشبختانه در سال ۹۹ به اندازه سال ۹۸ کالا به کشور وارد شده و بیش از ۲۰ میلیون تن کالای موردنیاز کشور در سال ۹۹ خریداری شده و از سایر کشورها وارد کشور شده است.  دبیر ستاد تنظیم بازار بیا‌ن کرد: اکثر کالاهایی که وارد کشور شده مواد اولیه کالاهای واسطه‌ای و همچنین کالاهای مصرفی موردنیاز جامعه از جمله روغن، جو، ذرت، کنجاله ودانه‌های روغنی بوده است.  قبادی با بیا‌ن اینکه موجودی بنادر کشور نیز به همان میزان سال گذشته است و کسری نداشته‌ایم، بیان کرد: بانک مرکزی همه اعتبارات لازم در سال‌جاری برای خرید کالاهای اساسی را اختصاص داد و به عبارتی ۱۰۰ درصد تخصیص را انجام داده و الان خرید کالاها برای سال ۱۴۰۰ شروع شده است.  او افزود: در بحث میوه و مرکبات هم جلساتی با تمام دست‌اندرکاران برگزار و مقرر شد تا‌ کالا به‌صورت مستقیم و بدون واسطه به دست مصرف‌کننده برسد. بر این اساس مکان‌هایی را در اختیا‌ر باغداران قرار خواهیم داد تا‌ آنها بتوانند محصولاتشان را به‌صورت مستقیم عرضه کنند.  دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: بیش از ۸۰ نقطه در تهران برای عرضه مستقیم محصولات باغداران در تهران در نظر گرفته شده است و میوه‌هایی که برای شب عید توسط کارگروه ستاد تنظیم بازار ذخیره شده در روزهای آینده توزیع خواهد شد.