به گزارش صداوسیما، کاظم خاوازی در یک برنامه تلویزیونی گفت: واسطه‌ها در بازار مرغ حذف شده‌اند و بازار مرغ در روزهای آینده و حتی شب عید مشکلی نخواهد داشت.

وی افزود: عوامل زیادی مثل شرایط کرونایی، ارز، تامین نهاده و... در تعیین قیمت مرغ موثر است و صنعت مرغ وابستگی زیادی به نهاده‌ها دارد و عمده اینها هم از خارج از کشور تامین می‌شود؛ این صنعت در روزهای اخیر با مشکلات تامین نهاده‌ها و تامین ارز مواجه بود به همین دلیل مشکلاتی را به وجود آورد.

کاظم خاوازی با اشاره به نگرانی واحدهای صنعتی در تامین نهاده‌ها گفت: باید از این صنعت حمایت کافی می‌شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: تعداد زیادی از افراد به‌عنوان دلال که در چرخه صنعت مرغ ضروری نیستند به بازار مرغ ورود و عرصه را بر خریدار تنگ کردند.

خاوازی افزود: وزارت جهاد کشاورزی ورود کرد و با توزیع گسترده در میدان بهمن و بقیه میادین قیمت مرغ را کاهش داد و قیمت ۳۵ هزار تومان میدان بهمن را به ۱۸ هزار تومان رساندیم.

وی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل بازار مرغ گفت: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری برخی دستگاه‌ها به بازار ورود و مرغ گرم با کیفیت را وارد بازار کرد.

وزیر جهاد کشاورزی قول داد بازار مرغ در روزهای آینده و حتی شب عید مشکلی نداشته باشد.

خاوازی افزود: در سطحی گسترده با بهره‌گیری از امکانات بسیج بازار را رصد می‌کنیم و امید است بعد از سه، چهار روز بازار عادی شود و حتی فروشگاه‌های خصوصی هم مرغ‌های خود را عرضه کنند.

وی درباره طرح تامین نهاده‌ها در داخل کشور گفت: در صورت اجرای طرحی که در دست داریم می‌توانیم سه و نیم میلیون تن نهاده دامی تولید کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: الزامات طرح آماده شده است و این طرح می‌تواند شروعی باشد برای خودکفایی در تامین نهاده‌های دامی.