به گزارش «ایسنا» کاظم خاوازی در نشست با مدیران بنیاد ملی گندم‌کاران، اقدام این بنیاد در کشت قراردادی با صنایع ماکارونی را ارزشمند توصیف و تصریح کرد: بنیاد گندم‌کاران می‌تواند با همکاری معاونت امور زراعت و موسسات تحقیقاتی، از طریق کشت قراردادی ارقامی مانند ارزن، سورگوم و تریتیکاله در مناطق مستعد به تامین نیاز کشور و جایگزینی این محصولات به جای نهاده‌های وارداتی جو، ذرت و دانه‌های روغنی، کمک کند.

وی اهمیت به‌کارگیری ترکیبات جدید برای افزایش اثربخشی و کاهش قیمت کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از همکاری بنیاد گندم‌کاران در توزیع کودهای کشاورزی بهره‌گیری کند.

خاوازی گفت: لازم است با همکاری صندوق توسعه حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و بنیاد ملی گندم‌کاران، صندوق حمایت از گندم‌کاران راه‌اندازی شود.

طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، وی با بیان اینکه موضوع سوخت بخش کشاورزی تاکنون به خوبی پرداخته نشده است، عنوان کرد: به‌زودی برای پیگیری و مدیریت موضوع سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی، مجری تعیین خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی سپس به برنامه این وزارت برای تغییر سیمای کشاورزی و افزایش ورود و فعالیت جوانان در این بخش با مشارکت شورای عالی روستایی و عشایری و سازمان صدا و سیما اشاره کرد و افزود: با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند تحول بخش کشاورزی کشور تهیه و تدوین می‌شود.

خاوازی در ادامه با بیان این که سامانه بازارگاه از بنیان تغییر کرده است، تصریح کرد: با هوشمندسازی این سامانه، امضاهای طلایی حذف شده و با مشخص بودن جزئیات تبادلات، عملا رانتی اتفاق نخواهد افتاد. ضمن آنکه میز خدمت با حدود ۳۰ خط تلفن تعبیه شده تا پاسخگوی سوالات و مشکلات احتمالی باشد.