به گزارش خبرگزاری مهر، یدالله صادقی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار ایام پایانی سال گفت: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در نقاط مختلف شهر تهران، از ۱۴ اسفندماه آغاز شده و تا ۲۳ اسفند ادامه خواهد داشت؛ به موازات آن، از یکم اسفند نیز طرح تشدید نظارت بر بازار شب عید آغاز خواهد شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: در ایام پایانی سال، با توجه به اینکه حجم مراجعات مردم و تقاضا برای خرید کالاها بالا می‌رود، مردم خود باید مراقبت کنند که از آن دسته فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی خرید کنند که حتما کالاهایشان برچسب قیمت دارد؛ به این معنا که اگر برچسب قیمت روی کالایی نصب نشده باشد، حتما قصد فروشنده گرانفروشی است.

وی به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در شهر آفتاب، مجتمع گوشت، فرهنگسرای خاوران، بوستان گفت‌وگو، مصلی امام خمینی(ره)، پارک ارم و بوستان ولایت خبر داد و تصریح کرد: در این نمایشگاه‌ها، عرضه مستقیم پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه غرفه‌های ویژه‌ای به توزیع کالاهای اساسی اختصاص خواهد یافت تا مردم بتوانند کالاهای اساسی را نیز از جمله گوشت قرمز، مرغ، شکر، برنج و روغن را با نرخ مصوب دولتی و قیمت‌هایی که تحت کنترل است، خریداری کنند.

به گفته صادقی، وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح‌های مختلفی را برای ایام پایانی سال در نظر گرفته که از جمله آن، تنظیم بازار سیب و پرتقال و عرضه میوه مورد نیاز مردم در شب عید است. صادقی با بیان اینکه قیمت توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازار برای ایام عید، در هفته سوم اسفند از طریق ستاد تنظیم بازار اعلام خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در هفت نقطه از شهر تهران تدارک دیده شده تا عرضه کالاهای مورد نیاز مردم برای سال نو از قبیل کیف، کفش، پوشاک و آجیل و خشکبار و همچنین کالاهای اساسی صورت گیرد. وی افزود: در غرفه کالاهای اساسی مرغ، تخم‌مرغ، برنج، روغن‌نباتی، شکر، محصولات شوینده و بهداشتی، گوشت قرمز منجمد عرضه می‌شود که کالاهای اساسی با قیمت مصوب و سایر کالاها مثل شوینده‌ها با تخفیف ۵ تا ۱۰ درصدی نسبت به قیمت درج‌شده روی کالا عرضه می‌شود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، درباره فروش‌های فوق‌العاده و اجرای طرح‌های نظارتی ویژه ایام پایانی سال نیز اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸ و ۹۹ از اوایل اسفند ۹۸ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۹۹ ادامه دارد که بر این اساس، در این طرح تمامی مبادی تامین و نگهداری کالا و شبکه‌های توزیع مورد بازرسی قرار می‌گیرند تا از تجمع و احتکار کالا جلوگیری شود؛ ضمن اینکه تمامی عمده فروشی‌ها در این زمان مورد بازرسی قرار می‌گیرند تا در تحویل کالا از نظر کمیت، کیفیت و رعایت قیمت تخلف صورت نگیرد. در عین حال قرار بر این است که در حدود ۳ هزار واحد صنفی در حوزه کیف، کفش و پوشاک نیز فروش فوق‌العاده داشته باشند که فهرست اسامی این واحدها در سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اطلاع‌رسانی می‌شود.