• سامانه آنلاین استعلام رای‌دهندگان نهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور طبق مصوبه شورای‌عالی نظارت و انجمن نظارت بر انتخابات راه‌اندازی شد. سامانه استعلام شامل اسامی تمامی افراد مجاز به رای‌دهی به تفکیک ۳۴ اتاق شهرستان است. در روز رای‌گیری، احراز صلاحیت رای‌دهندگان براساس استعلام از سامانه مذکور انجام خواهد شد. پیش از این، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، خواسته بود به منظور برقراری فرصت مناسب و برابر در دسترسی آزاد به اطلاعات برای کلیه داوطلبان عضویت در نهمین دوره هیات‌نمایندگان و همچنین شفافیت در برگزاری انتخابات، فهرست افراد مجاز برای رای دادن منتشر شود. طبق تصویب انجمن نظارت بر انتخابات، حدنصاب سابقه دارندگان کارت‌های عضویت حقیقی برای شرکت در انتخابات، از ۱۲ ماه به ۱۸ ماه افزایش پیدا کرده است. تاریخ شاخص برای تعیین افراد مجاز، ۳ روز قبل از برگزاری انتخابات یعنی روز ۸ اسفند ۱۳۹۷ بوده است.
  • سومین ائتلاف حاضر در انتخابات اتاق بازرگانی تهران هم از فهرست اعضای خود رونمایی کرد. این ائتلاف که پیش از این با نام «پویندگان رشد اقتصاد ملی» توسط علینقی خاموشی با صدور بیانیه‌ای به کارزار رقابت‌های انتخاباتی وارد شده بود، با نام جدید «تشکل‌ها و کارآفرینان اقتصاد ملی» فهرست خود را ارائه داده است. سیدعلینقی سیدخاموشی، محمدمهدی راسخ، محمد احمدی، محمدرضا کمپانی، ایرج رهبر، سعید مهذب‌ترابی، محسن صفایی، علیمردان شیبانی، کیوان ارجمند‌حسابی، مهدی نجاردیسفانی، رویا دهقانی‌کهنگی، نازیلا نورفردی، فاطمه شعبانی، عوض محمدپارسا، ایرج حسابی، روشنعلی یکتای‌قرابائی، سیدجلال‌الدین مقصودی، محمدعلی رضایی‌کمال‌آباد، سعید مقیسه، یحیی آل‌اسحاق، مسعود دانشمند، حمیدرضا سیفی، عبدالرضا رضایی‌هنجنی، ساقی باقرنیا، ویدا سینا، مریم سلطانی، نازنین فلاحتی، سیداحمد مقیمی، سیدضیاء‌الدین خرمشاهی، ایرج طهرانی‌زاده‌جبه، پرویز حسابی، پیمان دفتری، مرجان آقاجان‌زاده هوشیار، مهوش نیک‌پورنزهتی و سیدموسی آقایی‌لنکرانی اعضای این لیست را تشکیل می‌دهند. در این لیست، بخش معدن تنها یک کاندیدا دارد.
  • پویش «اتاقی برای همه» که قرار بود لیست کاندیداهای خود را در اتاق‌های سراسر کشور ارائه دهد، اعلام کرد که در تهران لیست نخواهد داد. در خبری که از این پویش منتشر شده، آمده است: «درخصوص برخی اتاق‌های استانی از جمله اتاق تهران، با توجه به اینکه به‌صورت سنتی، ائتلاف‌ها و گروه‌های متعددی از دیرباز در فرآیند انتخابات حضور داشته‌اند و افراد شایسته نیز در بین لیست‌های مختلف در این اتاق‌ها حضور دارند، پویش ملی «اتاقی برای همه» به احترام سابقه و تجربه طولانی رای‌دهندگان و رای‌گیرندگان در برخی شهرها نظیر تهران، در انتخابات دوره نهم این اتاق‌ها لیستی را منتشر نخواهد کرد.»