خبرگزاری فارس: رئیس اتاق اصناف ایران گفت: با پیشنهاد اتاق اصناف ۱۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی کوچک و متوسط از تسهیلات حمایتی دولت بهره‌مند می‌شوند. به گزارش اتاق اصناف ایران، علی فاضلی گفت: در راستای تسهیلات حمایتی دولت از بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی که امسال آغاز شده، به پیشنهاد اتاق اصناف صنوف تولیدی هم مشمول استفاده از این تسهیلات شدند.

وی افزود: اتاق اصناف ایران تمهیدات لازم در مورد بسته حمایتی از صنوف تولیدی کوچک و متوسط را آماده و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کرده است که امیدواریم تا یک ماه یا ۴۵ روز آینده اجرایی شود؛ چون به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم. به گفته فاضلی، تسهیلات مذکور در مرحله اول برای ۱۰۰ هزار بنگاه صنفی تولیدی درنظر گرفته شده و بیشتر شامل صنایع پوشاک، چرم، کیف و کفش و صنایع بسته‌بندی تعلق خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: در این مرحله بهسازی و نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی‌‌ها مطرح است و برای مواد اولیه یا سایر موارد تامین اعتبار نخواهد شد و بسته به نوع ماشین‌آلات و واحد صنفی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان برای هر بنگاه صنفی تخصیص می‌یابد. فاضلی افزود: مدت این تسهیلات چهار ساله و با نرخ سود ۱۶ درصد درنظر گرفته شده است.