رییس شورای اصناف کشور گفت: نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصناف از دوم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می شود.

محمد آزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این نمایشگاه در ۲۵ رشته برگزار می‌شود، مهم‌ترین صنوف حاضر در نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصناف را مبل‌فروشان، فروشندگان فرش دستباف، طلا و جواهر، پوشاک، چینی و لوستر اعلام کرد و گفت: در مجموع ۱۲۰۰ واحد صنفی در فضایی به مساحت ۳۹هزار مترمربع بهترین کالاهای خود را به نمایش می‌گذارند. آزاد درباره واحدهای صنفی شرکت‌کننده در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: از چند ماه قبل در همه استان‌های کشور از طریق مجامع امور صنفی و سازمان‌های بازرگانی نمایشگاه‌های اصناف استانی برگزار و بهترین‌ها برای این نمایشگاه انتخاب شدند. وی اضافه کرد: بر این اساس از همه استان‌های داوطلب محصولات کیفی دارای قابلیت صادرات در این نمایشگاه عرضه می‌شود و وزارت بازرگانی نیز برای تشویق تولیدکنندگان اعلام کرده است، هزینه حمل‌و‌نقل کالای هر واحد صنفی را که در این نمایشگاه تقاضای صادرات دریافت کند تا مقصد تامین می‌کند.

رییس شورای اصناف کشور با بیان اینکه در نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصناف غرفه‌ای ویژه سوغات استان‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: غیر از این غرفه که از نخستین روز امکان خرید از آن فراهم می‌شود، ارائه سفارش خرید برای بقیه غرفه‌های نمایشگاه فقط در روز پایانی امکان‌پذیر است.

وی هدف اصلی برپایی این نمایشگاه را افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی عنوان و تاکید کرد: از همه سفرای کشورهای خارجی در ایران برای بازدید از نمایشگاه دعوت شده است و انتظار می‌رود برخی تجار کشورهای همسایه نیز در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور یابند.