گروه بازرگانی - نشست بررسی اولین نمایشگاه یک ساله توانمندی‌های صنایع و صادرات گیلان با حضور نمایندگان سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی؛ مدیران ارشد سازمان صنایع و معادن؛ انجمن مدیران صنایع استان و جمعی از مدیران واحدهای تولیدی صنعتی استان گیلان در سازمان صنایع و معادن استان برگزار شد.

مدیر خدمات تجاری سازمان منطقه آزاد انزلی در ابتدای این نشست با تاکید بر این نکته که نمایشگاه یک ساله توانمندی صنایع و صادرات فرصت خوبی برای صنعت محروم مانده استان است، افزود: بازدهی نمایشگاه یک ساله برای معرفی توانمندی‌های استان نسبت به نمایشگاه‌های کوتاه‌مدت چند روزه بسیار بیشتر است. حمیدرضا علی‌اکبری تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه بهره‌مندی از توان و امکانات صنایع استان در جهت توسعه فعالیت اقتصادی و تشویق تولید و صادرات است.

وی گفت: با برگزاری نمایشگاه یک ساله نقاط ضعف و قوت صنایع استان مشخص خواهد شد. همچنین حضور متمرکز واحدهای تولیدی صنعتی استان در این نمایشگاه باعث ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان در سطوح مختلف استانی، ملی و بین‌المللی و تشکیل نهادهای بازاریابی برای واحدهای تولیدی صنعتی استان می‌شود. وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری چنین نمایشگاهی بتوان توانمندی استان را برای ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع استان سنجید.

وی بر این نکته تاکید کرد که سازمان صنایع و معادن گیلان درصدد تبدیل این نمایشگاه به نمایشگاه دائمی توانمندی صنایع و صادرات استان است.