برخی از منابع آگاه از قطعیت ورود یک اصفهانی به کارزار انتخابات رئیس اتاق ایران خبر می‌دهند. جدیدترین شنیده‌ها حاکی از آن است که سید رسول رنجبران، عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان یکی از گزینه‌های احتمالی برای کاندیداتوری ریاست اتاق ایران است. وی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵ ریاست اتاق بازرگانی اصفهان را برعهده داشته است. رنجبران سابقه کاندیداتوری ریاست اتاق ایران را نیز در کارنامه خود دارد که البته در آن دوره با اختلاف ۴ رای، در رقابت با علینقی خاموشی میدان را واگذار کرد و از تکیه زدن به صندلی ریاست بازماند. در میان اسامی کاندیدای احتمالی ریاست اتاق بازرگانی ایران، نام دو عضو دیگر از هیات نمایندگان اتاق اصفهان نیز شنیده می‌شد که خبرها حاکی از آن است که تنها یک اصفهانی پا به عرصه انتخابات خواهد گذاشت و ورود رنجبران محتمل‌تر از سایرین است.

شنیده می‌شود رایزنی‌ها با رئیس اتاق تهران برای ورود به انتخابات رئیس اتاق ایران به‌عنوان کاندید، تا حدی به نتیجه رسیده و مسعود خوانساری به‌رغم آنکه تمایلی برای کاندیداتوری دراین انتخابات نداشت، برای ورود به عرصه رقابت، چراغ‌سبز نشان داده است.

منابع آگاه عنوان می‌کنند اتاق بازرگانی مشهد نیز در راستای کاندیداتوری رئیس این اتاق که اکنون در هیات رئیسه اتاق ایران نیز حضور دارد، فعالیت‌هایی را آغاز کرده است. از چندی پیش خبرهایی مبنی بر جدیت حضور غلامحسین شافعی از گوشه و کنار به گوش می‌رسید. می‌توان گفت از میان اسامی مطرح شده برای ورود به میدان رقابت، نام این عضو هیات رئیسه اتاق ایران بیش از سایرین شنیده می‌شود.

برخی افراد اعتقاد دارند با توجه به اینکه نام تمام اعضای هیات رئیسه به‌عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات پیش رو مطرح است، هیات رئیسه درخصوص ورود یکی از اعضای خود به انتخابات، به توافق خواهد رسید و دو نفر را برای رقابت به این کارزار روانه نخواهد کرد.