ایرنا: معاون فرهنگی و پژوهش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه امروز در پنج استان کالاهای قاچاق امحا می‌شود، تاکید کرد: دولت، عزم جدی خود را برای برخورد ریشه‌ای با پدیده قاچاق و فساد آغاز کرده است.

سیدمحمدرضا عبادی به ابلاغ آیین نامه‌های قانون مبارزه با قاچاق کالا در تیرماه امسال از سوی دولت اشاره کرد و افزود: طبق ماده ۵۵ این آیین نامه، امحای کالاهای قاچاق برای برخورد قاطع با پدیده قاچاق و فساد لازم‌الاجرا است. وی کالاهای قاچاقی را که در پنج استان امحا می‌شوند خودرو(در استان فارس)، میوه، البسه، لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه، میوه و... اعلام کرد و گفت: کالاهایی که در تهران نابود می‌شوند نتیجه بررسی بیش از یک هزار و ۴۰۰ پرونده قاچاق است. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره احتمال امحا نشدن خودروهای میلیاردی قاچاق تصریح کرد که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در امحا شدن این خودروها تاکید دارد؛ چرا که اقدامی قانونی است.

قاسم خورشیدی اظهار کرد: براساس قانون، تمام کالاهای قاچاق مکشوفه به هیچ عنوان نباید در بازار داخلی بازتوزیع شوند و باید مورد امحا و انهدام قرار گیرند که مسوولیت این کار بر عهده سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی است. وی افزود: طبق نظر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خودروهای قاچاق مکشوفه که بحث آن در روزهای گذشته در رسانه‌ها مطرح شده است، براساس قانون باید مورد امحا قرار بگیرند. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: براساس آیین‌نامه‌های جدید قانون کالاهای قاچاق مکشوفه، سازمان اموال تملیکی مسوول اصلی در این زمینه است و اگر کالای قاچاقی در بازار توزیع شود، مسوولیت آن با سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی است.