گروه بازرگانی: قیمت شکر طی هفته‌های گذشته با نوسانات زیادی روبه‌رو شده که همین امر افزایش قیمت شکر در انواع صنعتی و خوراکی در بازار به وجود آورده است. در همین راستا معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران از آغاز روند نزولی قیمت شکر در بازار خبر داد و گفت: ۶۹ هزار تن شکر در بندر امام درحال تخلیه است و ۳۳ هزارتن دیگر نیز هفته آتی وارد کشور می‌شود.

حسن عباسی معروفان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر میزان واردات شکر را در ۳ تا ۴ ماه اخیر، ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: از این میزان، بخشی وارد کشور شده و بخشی از آن نیز به‌زودی وارد خواهد شد. وی با بیان اینکه هفته گذشته ۵۵ هزارتن شکر در کشور توزیع شد، گفت: ۶۹ هزارتن از این محصول نیز دو روز قبل وارد بندر امام شده و در حال تخلیه و ترخیص است. معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: هفته آینده یک کشتی حامل ۳۳ هزارتن شکر وارد کشور می‌شود؛ ضمن اینکه یک کشتی دیگر هم طی یک ماه آینده وارد خواهد شد. معروفان با تاکید بر اینکه شکر هم در داخل موجود است و هم وارد می‌شود، تصریح کرد: ما هیچ کمبودی در این زمینه نداریم. به گفته وی شرکت بازرگانی دولتی ایران در ۳۵ روز، ۱۵۰ هزارتن شکر در بورس کالا عرضه کرده است. معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران از توزیع گسترده شکر طی روزهای آتی به بازار خبر داد و گفت: از دهم شهریورماه نیز شکر تولید داخل وارد بازار می‌شود که همین امر نیز به احتکارکنندگان ضرر می‌زند. معروفان درباره آخرین وضعیت قیمت این کالا در بازار نیز افزود: هفته گذشته قیمت شکر در بازار به ثبات رسیده بود و درحال حاضر نیز روند نزولی نرخ آن آغاز شده است. وی با بیان اینکه در روند فعلی نرخ شکر روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش دارد، اظهارکرد: قیمت این کالا روز یکشنبه نسبت به روز قبل خود ۱۴۰ تومان ارزان شده است.

شکر ارزان در راه است

نایب رئیس انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر نیز با بیان اینکه قرار شده روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تن شکر با قیمت ۲۵۲۰ هزار تومان در بورس به فروش برسد، گفت: قیمت شکر طی روزهای آینده افت شدیدی در سطح بازار خواهد داشت. علیرضا اشرف در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: تاخیر در مجوز واردات شکر و تصفیه آن باعث شده بود تا قیمت این کالا در سطح بازار افزایش پیدا کرده و تولیدکنندگان با مشکلات متعددی روبه‌رو شوند.