خبرگزاری مهر: قائم‌مقام وزیر صنعت با اشاره به زمینه‌های رونق به‌ویژه در بازارهای صادراتی فرش دستباف ایران گفت: باید به نیازهای بازار هدف خریدار فرش دستباف ایرانی توجه کرد.

مجتبی خسروتاج گفت: فرش دستباف دارای کارکردهای هنری، فرهنگی، اشتغال‌زایی و ارزآوری به ویژه در شرایط اقتصاد مقاومتی است و این تولید بومی و ملی، نیازمند حمایت رسانه‌ای است و رسانه ملی نباید با خط‌کش بنگاه‌های تجاری به تبلیغات فرش بنگرد.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایران در هفته نخست شهریورماه، افزود: نمایشگاه فرش دستباف ایران، بزرگ‌ترین نمایشگاه فرش دستباف در سراسر دنیا است که با مشارکت بیش از ۷۰۰ شرکت‌کننده از سراسر کشور رویدادی مهم و درخور توجه بوده و شایسته است افکار عمومی اطلاع مناسبی از آن پیدا کنند.

وی با تاکید بر لزوم ابتکار، نوآوری و ایده‌پردازی در برگزاری این نمایشگاه در فضای پساتحریم افزود: حال که تحریم فرش ایرانی برطرف شده است، نمایشگاه امسال می‌تواند جهش و رونق ویژه‌ای را در بازار صادراتی فرش ایران رقم زند که این امر نیازمند برندسازی، کیفی‌سازی و توجه به نیازهای بازارهای هدف از سوی تولیدکنندگان و بازرگانان فرش ایران است.

خسروتاج همچنین اعتمادبخشی به شهروندان از جمله ارائه تسهیلاتی مبنی بر امکان بازگرداندن فرش در صورت عدم رضایت از سوی مشتری را مفید و مطلوب دانست که باید درباره آن اطلاع‌رسانی کاملی صورت پذیرد.