خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان اظهار کرد: به‌دنبال برند‌سازی در صنوف تولیدی با همکاری اتاق اصناف ایران و سازمان توسعه تجارت و جذب حمایت‌های سازمان توسعه تجارت در بخش اصناف هستیم.

یدالله صادقی ادامه داد: برند‌سازی منتج به افزایش کیفیت، شناسنامه‌دار کردن و صادرات کالاهای تولیدی اصناف می‌شود. وی تصریح کرد: در شرایط فعلی به دنبال آگاه کردن صنوفی که قابلیت برند‌سازی در آن وجود دارد هستیم، تا مزایای این کار برای آنها مشخص شود. صادقی گفت: در این‌ ارتباط سازمان توسعه تجارت وظیفه برند‌سازی و مرکز اصناف و امور بازرگانان وظیفه آگاه و توانمندسازی اصناف را بر عهده دارد تا آنها به سمت ثبت برند خود بروند. وی افزود: یک برند خوب علاوه بر تولید باکیفیت و قیمت مناسب باید هزینه‌هایی را نیز برای شناساندن و مطرح کردن برند خود بپردازد. به‌طور معمول ضعف عمده ما در زمینه برند‌سازی در توسعه این برندها است.

صادقی تاکید کرد: صنوفی که در حال حاضر در کشور دارای برند هستند، برندهایی جهانی نیستند. مثلا صنوفی مانند گراد، ماکسیم و جامعه در بخش پوشاک با وجود اینکه در سطح کشور برای خود برندی مطرح هستند، اما شهرت جهانی ندارند. وی گفت: برخی برندهای جهانی با وجود اینکه چین با کیفیت پایین تر آن را در کشور خود تولید می‌کند موفقیت‌های چشمگیری دارند که این امر نشان‌دهنده اعتبار اصلی برند است.