گروه بازرگانی:‌سخنگوی سازمان حمایت با اشاره به تخلفات محرز در عرضه کالا گفت: درصورتی ‌که وزن کالای عرضه‌شده توسط تولیدکنندگان با وزن درج‌شده روی کالا با نوسان در نظر گرفته شده متفاوت باشد، تخلف کم‌فروشی محرز و متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

غلامرضا کاوه افزود: هر کالا اجازه دارد براساس بیشینه و کمینه‌ای که روی آن قید شده است، تغییرات وزنی داشته باشد و هرگونه تغییرات وزنی خارج شرایط درج شده، مصداق کم‌فروشی بوده و قابل‌رسیدگی است و در صورت احراز تخلف اعمال قانون خواهد شد. بنابه گفته وی،‌ بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و همچنین بازرسان ویژه این سازمان، وزن کالاهای تولیدی به‌خصوص در بخش مواد غذایی را به‌طور مرتب رصد می‌کنند و تا به امروز مصداق‌هایی را به‌طور معدود مشاهده و رسیدگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه محصولات غذایی در بازار مصرف بیشتر از سایر کالا‌ها، مشمول این مصداق می‌شوند، عنوان کرد: خوشبختانه اخیرا وجود تخلفات این‌چنینی بسیار کمتر شده، چرا که تولید‌کنندگان داخلی برای حفظ و افزایش سهم بازار و جلب رضایت مصرف‌کنندگان حاضر نیستند اعتماد مشتریان خود را خدشه‌دار کنند. کاوه اعلام کرد: درصورتی‌ که مردم تخلفاتی درخصوص کم‌فروشی و تقلب را در بازار مشاهده کرده‌اند، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.