گروه بنگاه‌ها: پرواز تهران-کپنهاگ شرکت هواپیمایی ماهان با هواپیمای‌ ایرباس ۶۰۰-۳۴۰ راه‌‌اندازی شد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، این شرکت هواپیمایی‌ پس از افزایش ناوگان و گسترش مسیرهای پروازی در سال گذشته، در ادامه راهبرد خود مبنی بر گسترش شبکه پروازی، برقراری پروازهای مستقیم در مسیرهای جدید بین‌المللی‌ به ویژه مسیر کشورهای اروپایی را در دستور کار قرار داده است. در این راستا ماهان پروازهای خود به کشور دانمارک را در قالب مسیر تهران - کپنهاگ آغاز کرد. مراسم افتتاحیه پرواز مستقیم شرکت ماهان ایر به دانمارک با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، مقامات فرودگاهی، مسوولان شرکت ماهان ایر و جمعی از کارکنان سفارت در فرودگاه کپنهاگ برگزار شد.

بنابراین گزارش، شرکت هواپیمایی ماهان پیش از این در سال ۲۰۱۶، پروازهای تهران ـ مسکو را از ۲۱ ژانویه و سپس پرواز تهران ـ کی‌یف را از ۲۰ مارس برابر با اولین روز سال ۹۵ شروع کرد‌.

در این مراسم مرتضی مرادیان سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روند رو به گسترش روابط دو کشور طی ماه‌های اخیر اظهار امیدواری کرد، با شروع پرواز مستقیم بین دو کشور، تسهیلات لازم برای رفت و آمد اتباع ایران و دانمارک بیش از گذشته فراهم شود. وی دیدار وزیر امورخارجه دانمارک از تهران به همراه هیات بلندپایه بازرگانی و همچنین دیدار معاون امور کنسولی و مجلس وزیر امورخارجه کشورمان از دانمارک را طی ماه‌های اخیر نشانه اراده جدی مسوولان دو کشور در گسترش روابط دوجانبه دانست.

در ادامه مراسم، معاون عملیاتی فرودگاه کپنهاگ ضمن اظهار خرسندی از افتتاح پرواز ماهان ایر به این کشور، آمادگی این فرودگاه را برای ارائه تسهیلات بیشتر به خدمه و مسافران ماهان‌ایر مورد تاکید قرار داد. وی با اشاره به توانمندی فرودگاه کپنهاگ در پذیرش بیش از ۲۶ میلیون مسافر در سال اعلام کرد که این ظرفیت تا سقف ۴۰ میلیون مسافر در ابعاد مختلف فنی، خدماتی و تکنیکی افزایش خواهد یافت. مهدی علیاری مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل هواپیمایی ماهان ایر نیز با تاکید بر سرویس‌دهی مناسب این شرکت در پروازهای خارجی به مسافران اعلام کرد که ماهان‌ایر براساس توافق به عمل آمده هرهفته دو پرواز (پنج‌شنبه و یکشنبه) در مسیر تهران - کپنهاگ انجام خواهد داد.