گروه بنگاه‌ها: ایرآسیا ایکس مسیر پروازی جدید خود را از تهران به کوالالامپور و بانکوک با سه پرواز هفتگی از دوم تیر ماه آغاز خواهد کرد. مدیرعامل گروه ایرآسیا با اشاره به بازگشت دوباره و آغاز فعالیت این شرکت در ایران گفت: بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ در ایران فعالیت داشتیم، اما نوسان‌های شدید نرخ ارز موجب توقف فعالیت ما در ایران شد که امیدواریم این بار این فعالیت‌ها توسعه یابد، این در حالی است که ایران به‌عنوان یکی از گزینه‌های ما در تبدیل شدن به هاب منطقه‌ای برای فعالیت در منطقه خاورمیانه نیز مطرح است.

داتوک کامارودین در نشستی با خبرنگاران با تاکید بر اینکه ایرآسیا جوان‌ترین ناوگان هوایی ایرباس را در دنیا داراست، تاکید کرد: طی ۱۰ سال فعالیت‌های گروه ایرآسیا گسترش یافته و ما اکنون ۹ شرکت هواپیمایی و با ۲۰۰ فروند هواپیمای ایرباس و روزانه ۵۰۰ پرواز به نقاط مختلف آسیا و استرالیا داریم. این مقام مسوول ادامه داد: نرخ‌هایی که برای شروع پرواز از تهران به بانکوک و کوالالامپور در نظر گرفته‌ایم در کنار سرویس‌ها و خدمات بسیار قابل توجه و قابل رقابت با شرکت‌های دیگر هستند. وی با تاکید بر اینکه هواپیمایی ایرآسیا بیش از ۱۰۰ مقصد در جنوب شرق آسیا و ۲۴ کشور را از طریق هاب کوالالامپور و بانکوک پوشش می‌دهد، افزود: نگاه ما به گسترش فعالیت با ایران فقط به منظور جذب مسافر از ایران نیست، بلکه ما می‌خواهیم در خطوط مسیر‌های پرواز برای جذب مسافر از استرالیا و حتی چین به ایران فعالیت کنیم و بازار را گسترش دهیم. ایرآسیا این امکان را می‌دهد که مسافران از طریق خطوط این شرکت در جنوب شرق آسیا با نرخ‌های مناسب ادامه مسیر بدهند. در همین حال مدیرعامل ایرآسیا ایکس مالزی در این نشست گفت: ما معتقدیم که زمان مناسبی برای احیای دوباره پرواز مستقیم تهران به کوالالامپور فراهم شده، زیرا در طول ۴ سال گذشته به‌طور فزاینده‌ای پروازهای خود را در مسیرهای کوتاه و بلند افزایش داده‌ایم که این موضوع برای ایرانیان امکان دسترسی مقرون به‌صرفه به شبکه پروازی وسیع‌تری را فراهم می‌آورد.

بنیامین اسماعیل تاکید کرد: بدون شک شروع این پروازها بر گسترش روابط در زمینه‌های توریسم، تجارت و صنعت تاثیرگذار خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: همه ایرانیان می‌توانند با استفاده از خدمات Fly Thru با دیگر شهرهای آسیا و استرالیا از طریق کوالالامپور و بانکوک مرتبط شوند و بار خود را در مقصد نهایی بدون دشواری گمرکی دریافت کنند. وی افزود: با این خدمات مسافران می‌توانند مسیر بین تهران تا سنگاپور را از طریق کوالالامپور و مسیر تهران تا شانگهای را از طریق بانکوک سفر کنند و مسافت بین این شهرها را تا حد امکان کوتاه کنند. از سوی دیگر مدیرعامل ایرآسیا ایکس تایلند نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: آغاز به کار ایر آسیا در تهران، دستاورد عظیمی برای ایرآسیای تایلند است، چراکه اولین خط هوایی مقرون به صرفه‌ای است که خاورمیانه و مردم تهران را به بانکوک و فراتر از آن مرتبط می‌کند. نادابورانا سیری افزود: ما معتقدیم که ایران به‌عنوان یک مقصد گردشگری دارای پتانسیل بالایی برای بازار گردشگری تایلند است و ما مشتاقیم که کشور زیبای ایران را از طریق پروازهای راحت و با دسترسی آسان به مردم تایلند معرفی کنیم.