گروه بنگاه‌ها، لیلا اکبرپور: اولین نشست «اندیشکده ترانزیت» با حضور مسوولان و مدیران دو بخش دولتی و خصوصی در کانون سراسری انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی برگزارشد.

غلامحسین امیری دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» گفت: هدف برگزاری نشست «اندیشکده ترانزیت» نزدیکی بخش خصوصی به دولت، تقویت حوزه ترانزیت، ایجاد حاشیه امنیت برای شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی اعم از هوایی - دریایی - ریلی و جاده‌ای و افزایش بهره‌وری ناوگان ملی از طریق احصاء چالش‌های این بخش است.

او با بیان اینکه دراین نشست مدیران دولتی از گمرک، راه‌آهن، سازمان بنادرو دریانوردی کشوردرکنار بخش خصوصی قرار داشتند، ادامه داد: کانون با احصاء چالش‌های مقرراتی، قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها می‌خواهد در جهت رفع چالش‌های فوق و بهبود وضعیت ترانزیت در ایران راهکارهای اجرایی را ارائه دهد.

امیری با بیان اینکه لغو مصوبات دولتی کاری مشکل و دربرخی از موارد غیرممکن است، توضیح داد: یکی از برنامه‌های مهم کانون سراسری انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی، پیشگیری از تصویب بخشنامه و دستورالعمل‌های دولتی است که ابلاغ آنها مشکلاتی را برای بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل ایجاد می‌کند.

دبیرکل کانون با اشاره به برگزاری همایش‌های آموزشی با موضوع ترانزیت توسط کانون یادآور شد: کانون همچنین برای حمایت از شرکت‌های حمل ونقل بین‌المللی و رفع مشکلات حقوقی آنها، بخش حقوقی تخصصی را راه‌اندازی کره است که مشاوره اولیه برای شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی به‌صورت رایگان است.