گروه بازرگانی: پس از اجرای برجام، شرکت‌های هواپیمایی خارجی که در زمان تحریم‌ها پروازهای خود را به ایران لغو کرده بودند، خواستار از سرگیری این پروازها شدند. ایرفرانس، بریتیش ایرویز و کی‌ال‌ام از جمله شرکت‌هایی بودند که پس از لغو تحریم‌ها خواهان همکاری با ایران شدند. دراین میان ژاپنی‌ها نیز از قافله عقب نمانده و آمادگی خود را برای انجام پروازهای مستقیم توکیو-تهران اعلام کردند. در همین راستا، امروز شرکت هواپیمایی ایرفرانس پس از ۸ سال، اولین پرواز خود را انجام خواهد داد و همکاری‌اش را با شرکت‌های ایرانی از سرخواهد گرفت. مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به «دنیای اقتصاد» گفت: بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خارجی با ایران همکاری دارند و پروازهای آنها در حال انجام است. هرچند برخی از این شرکت‌ها در زمان تحریم‌ها به دلیل مشکلاتی که داشتند همکاری خود را با ایران قطع کردند اما در شرایط جدید، علاقه‌مند به همکاری با ایران هستند.

وی افزود: ایرفرانس نیز از جمله این شرکت‌ها است که از امروز پروازهای خود را به مقصد تهران از سرخواهد گرفت. از سویی به گزارش روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی گفت: پس از امضای توافق‌نامه از سرگیری پروازهای پاریس- تهران، مقامات حمل‌ونقل هوایی فرانسه با مقامات سازمان هواپیمای کشوری و وزیر حمل‌ونقل فرانسه امروز مسافر ویژه اولین پرواز پاریس- تهران هستند. وی با بیان اینکه پروازهای ایرفرانس از سال ۲۰۰۸ به ایران قطع شده بود، افزود: براساس برنامه تعیین شده پروازهای برنامه‌ای ایرفرانس ازامروز از سر گرفته خواهد شد و چهار پرواز در هفته انجام خواهد داد.

مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خبرگزاری فرانسه نیز از روند رو به افزایش متقاضیان فرانسوی در سال ۲۰۱۶ برای سفر به ایران و بازدید از مراکز تاریخی و تفریحی کشور مطالبی منتشر کرده است، گفت: جزایر قشم و کیش، شهرهایی چون تهران، شیراز، اصفهان، اردبیل، یزد، کاشان، همدان، تبریز، رشت، گرگان و منطقه باستانی شوش از جمله مقاصد گردشگران فرانسوی است. وی، ورود اولین هواپیمای ایرفرانس به فرودگاه حضرت امام (ره) را در ساعت ۲۰:۲۰ دقیقه اعلام کرد.