گروه بازرگانی: براساس آخرین آمارها، از 25 اسفندماه پارسال تا 13 فروردین ماه امسال، 7 میلیون و 236 هزار نفر با ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر پروازی از آغاز سفرهای نوروزی تا ۱۲ فروردین در مسیرهای مختلف جابه‌جا شدند.

به گزارش «ایرنا» نیما شهرزاد، معاون مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: جابه‌جایی این تعداد مسافر با ۶۰۷ هزار وسیله نقلیه عمومی شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در سطح کشور انجام شد. وی اظهار کرد: با توجه به تاخیر در ثبت اطلاعات در تعاونی‌های مسافری به‌صورت برخط(آنلاین) توسط برخی از شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری، انتظار داریم در روزهای آتی تعداد سفرها و مسافران نوروزی به تدریج افزایش یابد. وی با بیان اینکه از
607 هزار وسیله نقلیه 32 درصد به اتوبوس و 19 درصد به مینی بوس اختصاص داشت، گفت: در این مدت 49 درصد نیز به ناوگان حمل‌ونقل عمومی سواری کرایه‌ها اختصاص داشته است. معاون مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآورشد: 59درصد از هفت میلیون و 236 هزار مسافر با اتوبوس جابه جا شدند؛ 25 درصد با مینی بوس و 16 درصد هموطنان نیز در این مدت با سواری کرایه‌ به سفر رفتند. شهرزاد درباره استان‌هایی که در این ایام بیشترین سفرهای نوروزی به آنها انجام شد، افزود: از 25 اسفندماه 94 تا 13 فروردین 95، استان تهران شاهد بیشترین سفرهای نوروزی با ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده است؛ استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس و گیلان در رده‌های بعدی قرار گرفتند. همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، رضا جعفرزاده، مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پروازهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۴ آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۵ ادامه می‌یابد، اظهار کرد: در این ایام ۴۱ شرکت خارجی و ۱۲ شرکت داخلی کار جابه جایی مسافران هوایی را برعهده دارند که از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر جابه‌جا شده تا ۱۲ فروردین ماه بیش از یک میلیون و ۸۲۰ هزار نفر داخلی و بقیه خارجی بوده است.

وی با اشاره به ورود ۲ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور، افزود: در روزهای اخیر ۲ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ به چرخه پروازی ناوگان هوایی کشور اضافه شده و تعداد صندلی‌های فعال پروازی کشور از ۲۷ هزار و ۲۱ صندلی به ۲۷ هزار و ۳۸۱ صندلی پروازی رسیده است. وی در ادامه با بیان اینکه تعداد پروازها از ۷۷۰ پرواز در روز به ۱۰۴۵ پرواز در این ایام افزایش یافته است، گفت: فرودگاه مهرآباد از آغاز پروازهای نوروزی تا آخر ۱۱ فروردین شاهد انجام ۵ هزار و ۵۴۰ پرواز نشست و برخاست رکورددار سرویس‌دهی به مسافران نوروزی در بین فرودگاه‌های پر ترافیک کشور بوده است.