نحوه تامین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران عمره مفرده

ارز مسافرتی هوایی:تامین و پرداخت ارز مسافرتی (به‌صورت اسکناس) یک بار در سال برای مسافران هوایی حداکثر به میزان ۵۰۰یورو یا معادل آن به سایر ارزهای مجاز است.

تبصره۱- مدارک مورد نیاز هنگام مراجعه به بانک و ارائه درخواست خرید ارز و گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیت مسافرت هوایی اعم از یکسره یا دو سره (کاغذی  یا الکترونیکی) و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور است. ضمنا الزام است مدارک مزبور برای نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود.

تبصره۲- فروش ارز مسافرتی در بستر سامانه‌های اینترنتی، منوط به احراز هویت کامل مسافر شامل استعلام از ثبت احوال، شماره حساب متقاضی و نگهداری دیجیتالی سوابق احراز هویت و به شرط پذیرش کلیه مسوولیت‌های مترتبه از سوی بانک عامل، بلامانع است.

تبصره۳- تامین و پرداخت ارز به مسافران با سن قانونی کمتر از ۵سال امکان‌پذیر نیست.

تبصره۴- تامین و پرداخت ارز مسافرتی به ایرانیان مقیم خارج از کشور مجاز نیست. ضمنا در رابطه با مصادیق ایرانیان مقیم خارج از کشور، الزام است مراتب را از وزارت امور خارجه استعلام کنند.

تبصره۵- در صورت امکان استفاده از سایر ابزارهای پرداخت (کارت، حواله و...)، انجام این امر مجاز است.

تبصره۶- تامین و پرداخت ارز (به صورت اسکناس) به مبلغ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائران حج تمتع و ماموران اعزامی از سوی سازمان حج و زیارت، مشروط بر اینکه مشخصات هر زائر در سامانه سازمان مذکورثبت و تایید شده و قابل رؤیت توسط شعب موسسه اعتباری باشد، بلامانع است. ضمنا پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب موسسه اعتباری بوده و تامین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تامین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌کند.