Untitled-2 copy

در آستانه برگزاری کنفرانس سالانه بیت‌کوین، اخباری در خصوص تلاش دموکرات‌ها برای بازسازی ارتباط خود با فعالان حوزه فناوری شنیده می‌شود. این کنفرانس که در روزهای ۲۵ تا ۲۷ ژوئیه در شهر نشویل ایالت تنسی برگزار شد، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ارز دیجیتال سال بود. در کنار دونالد ترامپ که سخنران اصلی این کنفرانس بود، افراد مهمی از جمله کاندیدای مستقل ریاست‌جمهوری، رابرت اف.‌کندی جونیور، افشارگر و پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا، ادوارد اسنودن و بسیاری از فعالان سرشناس حوزه فناوری در این کنفرانس حضور داشتند. تا به حال، تعداد زیادی از فعالان حوزه رمزارزها به کمپین انتخاباتی ترامپ کمک‌های مالی کرده‌اند و ترامپ با بسیاری از آنان ملاقات داشته است.

در پی حمایت‌های فعالان این حوزه از ترامپ، مشاوران کامالا هریس با شرکت‌های بزرگ صنعت رمزنگاری تماس گرفته‌اند تا در روابط میان حزب دموکرات و فعالان صنعت کریپتو بازبینی کنند. به گفته چهار نفر از افراد مطلع، اعضای تیم معاون رئیس‌جمهور طی روزهای اخیر با افراد نزدیک به شرکت‌های رمزنگاری جهت ملاقات با یکدیگر تماس گرفته‌اند. گفته می‌شود که با برخی از صرافی‌های مهم و پیشرو در صنعت رمزنگاری مانند ریپل و کوین‌بیس و شرکت‌های پرداخت بلاک‌چین از جمله استیبل‌کوین تماس گرفته شده است. با این حال، دفتر معاون رئیس‌جمهور و کمپین هریس از اظهارنظر در این باره خودداری کردند. شرکت ریپل و کوین‌بیس نیز نظری در این باره ندادند. مشاوران تجاری هریس گفته‌اند که تصمیم برای ارتباط مجدد با صنعت کریپتو ارتباط چندانی با جذب سرمایه انتخاباتی ندارد. آنها تصریح کردندکه هدف از این کار، ایجاد یک رابطه سازنده در جهت تعیین یک چارچوب نظارتی هوشمند در زمینه ارز دیجیتال است.

برخی دیگر از مشاوران کمپین گفته‌اند که هریس می‌خواهد این تصور را که دموکرات‌ها ضد تجارت هستند، در مدیران ارشد آمریکا تغییر دهد. برخی دیگر معتقدند که دموکرات‌ها از تغییر رهبری استفاده کردند تا رابطه خود را با صنعت فناوری از سر بگیرند. صنعتی که پیش‌تر از سوی بایدن مورد هدف قرار گرفته بود. یکی از افراد نزدیک به کمپین هریس گفت که پیام اصلی هریس این است که دموکرات‌ها «حامی کسب‌وکار و تجارت مسوولانه هستند».پیش‌تر، بسیاری از فعالان حوزه فناوری، در اعتراض به تهدید‌های مالیاتی جدید، حمایت خود را از دموکرات‌ها سلب کرده بودند. حال، هریس قصد دارد که حمایت این افراد را دوباره جلب کند. با این حال نگاه بیشتر فعالان صنعت رمزارز به ترامپ است.