از طرف دیگر سازمان امور مالیاتی اعلام کرده که اسامی مؤدیانی که از این مسیر سهمی در انجام و راه‌اندازی پروژه‌های ملی و استانی داشته باشند با رضایت آنها اعلام عمومی خواهد شد. انتظار می‌رود این مشارکت شهروندان و مؤدیان مالیاتی در نظام تخصیص منابع درآمدی به شکل مستقیم منجر به بهبود نگرش آنها نسبت به مصارف مالیاتی و جلب رضایت بیشتر در پرداخت مالیات‌های عادلانه خواهد شد.

۱۹۱۵پروژه (طرح) ملی و استانی برای انتخاب مؤدیان در فرم تبصره ماده ۱۰۰ بارگذاری شده که تاکنون (۳ مرداد) استقبال خوبی توسط مؤدیان به عمل آمده و ۱۶۰۲پروژه توسط مؤدیان جهت تخصیص مالیات‌های پرداختی ایشان انتخاب شده است. نکته قابل توجه اینکه از میان پروژه‌های انتخاب‌شده ۱۴۲ پروژه از محل پرداخت‌های مالیاتی مؤدیان به طور کامل تامین اعتبار شده است. به همین دلیل می‌توان گفت استقبال خوبی از این طرح در تمام استان‌ها صورت گرفته که بیشترین انتخاب و تخصیص مالیات توسط مؤدیان به پروژه‌ها در استان‌هایی مثل خراسان رضوی، کردستان، سیستان‌و‌بلوچستان، فارس و گیلان بوده است.

به موجب آیین‌نامه اجرایی مصوب هیات وزیران، مبالغ تخصیص‌یافته توسط مؤدیان و اعتبارات تامین‌شده از این محل توسط سازمان امور مالیاتی به اطلاع سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده و سازمان برنامه نیز حداکثر یک ماه پس از دریافت اطلاعات منابع تخصص‌یافته به پروژه‌ها، نسبت به تخصیص و اعتبار بودجه به آنها اقدام خواهد کرد.